Београд, 12.04.2023. – Средњовековни орнаменти, етнолошка грађа и ћирилично писмо надахнули су уникатна дела девете изложбе „100 жена, 100 минијатура“, једине манифестације ове врсте која женама и младима из целе Србије пружа прилику да се афирмишу у изради традиционалних рукотворина и добију признање за свој рад.
Поставка коју чине експонати рађених у техникама веза, златовеза и пустовања, крајем прошле године представљена је у резиденцији амбасаде Канаде, а од данас је доступна и широј јавности у четири експозитуре УниЦредит Банке у Београду. Изложбу ће Београђани моћи да посете наредних месец дана и то на локацијама – Јурија Гагарина 12, Шпанских бораца, Рајићева 27-29 и Трнска 2, након чега ће обићи и друге градове у Србији.
Изложбу уз подршку НАЛЕД-а приређује кровна асоцијација произвођача рукотворина Етно Мрежа која обележава 20 година рада, а председница удружења Виолета Јовановић нагласила је, приликом отварања, да су оснаживање жена и младих посебно у руралним крајевима, развој женског предузетништва и очување наслеђа главни циљеви којима теже.
– Култура, наслеђе и жене чине кључан, а запостављен стуб локалног развоја и зато ова изложба представља аутентичне вредности и афирмише уметност у минијатури. Захвални смо УниЦредит банци на подршци и спремности да заједно допринесемо родној једнакости, финансијској инклузији и економском оснаживању жена и младих. Ова поставка је и увод у десету, јубиларну изложбу која следи, а која ће по први пут бити регионалног карактера и обухватити културно наслеђе ширег дела Западног Балкана – рекла је Јовановић.
Као друштвено одговорна компанија, УниЦредит Банк Србија постала је главни покровитељ изложбе, а према речима члана Извршног одбора и директора за пословање са становништвом и малим привредним друштвима Растка Ницића, дужност свих привредника је да пруже свој допринос очувању културне баштине и развоју женског предузетништва.
– Стога смо одлучили да искористимо своје ресурсе – у овом случају експозитуре, као места у којима ћемо чинити управо то. Драго ми је да смо у могућности да организујемо једну овакву изложбу како бисмо подржали заједницу у којој послујемо, али и како би наше експозитуре биле препознате као простор у којем ћемо клијентима уз банкарске услуге, пружити додатну вредност и културне садржаје – казао је Ницић.
Светлана Бунчић, директорка Идентитета и комуникација у УниЦредит Банци Србија искористила је прилику да позове и друге компаније да следе њихов пример, као и да уникатне рукотворине које стварају жене из занатских удружења широм Србије користе за пословне и корпоративне поклоне.
– Циљ ове изложбе није само да једнократно прикажемо маестралне ручне радове, већ да наставимо да подржавамо оне који их израђују, како бисмо тиме континуирано оснаживали заједницу и стварали повољно окружење за развој женског предузетништва – закључила је Бунчић.