ДОБИТНИЦИ признања ЕТНО БРЕНД године

Аутор: Gdjakovic
718 посета

Основни циљ оваквих окупљања је да се мали произвођачи удруже у задруге, да производе више и квалитетније и да извозе заједно – истакао је Никола Михаиловић, председник Задружног савеза Србије на данашњој свечаној додели награда Етно бренд 2023, која је уприличена у седишту Задружног савеза у Београду. Били су ту бројни гости, из државних институција и привреде, задругари и предузетници, а представљени су висококвалитетни задружни производи из целе Србије. Поздрављајући присутне, међу којима су били и представници пољопривредних института из Смедеревске Паланке, Новог Сада и Земун Поља, Михаиловић је апопстрофирао знање као један од основних замајаца пољопривредног развоја.

Ко су добитници награде ЕТНО БРЕНД?

Овде се промовишу мали произвођачи премијум производа хране и пића врхунског квалитета, рекао је Драго Делић у име манифестације Етно бренд године. Државна секретарка у Министарству пољопривреде Ивана Поповић похвалила је све чешће опредељење задруга да на тржиште износе инвентивне готове производе уместо сировина, а државни секретар у Министарству за бригу о селу Зоран Димитријевић истакао је податак да је прошле године 207 задруга добило бесповратну помоћ од око 18 милиона евра.

Добитници овогодишње награде Етно бренд су:

1.Пољопривредно сточарска задруга Моравка

Каона, Чачак Производи од моравке   Робни бренд у грпи Месо и производи од меса

Аутентични производи од аутохтоне расе Моравка, истоимене Пољопривредно сточарске задруге из Чачка, привукли су пажњу нашег жирија. Из асортимана задруге Моравка издвајају се димљена сланина и димљена кобасица, припремане и сушене на природан начин, на температури око нула степени.

Производи од моравке су веома тражени, јер ова стара раса има низ предности у односу на друге.

Захваљујући господину Горану Бојовићу, директору Задруге, скоро заборављена Моравка поново се враћа на наше тржиште, на Јелици и околним селима све је више младих домаћина који гаје „моравку“. Постоји и интересовање страних компанија да се производња омасови. Посебна предност је што то младе задржава на селу, јер могу пристојно да живе од свога рада.

Корпоративни бренд у групи Месо и производи од меса припао је Пољопривредно сточатској задрузи МОРАВКА из Чачка.

2.Индустрија меса КосановићСремска Митровица

Кобасица  Сирмијум Луканика Робни бренд у групу Месо и производи од меса

Индустрија меса Косановић из Сремске Митровице је мала породична компанија позната по томе што комбинује традиционални начин производње са савременим светским стандардима – ХАСАП и ИСО 22000. Има затворен систем производње од њиве до трпезе, што омогућава стандардан квалитет сировина и готових производа.

Награду „Етнобренд године“ добила је СИРМИЈУМ ЛУКАНИКА – кобасдица врхунског квалитета са медитеранским зачинским биљем и крупно сецканим бадемом. Овај деликатес за праве хедонисте прави се без икаквих адитива и других додатака. Рецепт су у Сирмијум, данашњу Сремску Митровицу, још у другом веку,  донели Римљани из јужне провинције Луканије, па је овај специјалитет по томе и добио име.

Косановићи имају традицију дужу од 15 година, производе сремски кулен, печеницу, пикант и сремску шунку, суви врат, буђолу, неколико врста кобасица.

Дакле, Етнобренд године у групи Месо и производи од меса, добила је Сирмијум Луканика

3.Пољопривредно газдинство Војновић Кузмин                  

Сремски кулен Војновић Робни бренд у групи Месо и производи од меса

Да би смо били сигурни да имамо квалитет какав желимо, кулен правимо од одабраних комада свињског меса са наше фарме, на традиционалан начин, без било каквих адитива и појачивача укуса. Од зачина користимо само со и млевену љуту паприку. Све остало је искуство и љубав према овом послу, каже Саша Војновић, власник Кулена Војновић из Кузмина.

После припреме, кулен се суши и дозрева од три до шест месеци у комори за чување, на хладном диму и промаји. Производња креће у новембру децембру и траје до маја месеца.

Поред кулена, Војновићи производе познату сремску кобасицу и сланину, златни су победници чувене Сланинијаде у Качареву, и апсолутни победници на престижном Новосадском Сајму и Сремској куленијади у Ердевику.

Овај произвођач је заокружио цео ланац производње, од поља до стола, има сопствену фарму, производи квалитетну сточну храну и готове месне производе.

Пољопривредно газдинство Војновић, добитник је признања Етнобренд године за „Сремски кулен  Војновић“

4.Тривук доо Земун

Пршута Тривук Робни бренд у групи Месо и производи од меса

Квалитет по сваку цену основни је слоган компаније Тривук из Земуна. У асортиману сувомеснатих производа примарно место свакако припада „Пршути Тривук“, артиклу премијум квалитета који се спрема на традиционални начин. Процес сушења и зрења траје и по неколико месеци, а на тржишту се може наћи цео пршут или у вакумираним комадима, као и нарезан у мањим паковањима, како би био доступан ширем кругу потрошача.

Осим свињске, Тривук производи и говеђу пршуту, као и широк асортиман других производа.

Ово предузеће наставља традицију фирме ВУК трејд из Книна која је престала са радом завршетком рата у Хрватској.

Награду Етнобренд године у групи Месо и производи од меса добила је „пршута Тривук“, предузећа Тривук из Земуна.

5.Пољопривредно газдинство Кајзер,

Велика Моштаница Воћне ролнице без шећера- „само воће“ Робни бренд у групи Прарада воћа и поврћа

Завичај воћних ролница без шећера је Русија, познате су још од 14 века, а у Србију су их, пре четири године,  донеле две Рускиње, Јевгенија Кајзер и Татјана Орлова. То је стари воћни слаткиш без додатака и адитива, који се код нас производи под брендом САМО ВОЋЕ.  За припрему се користе готово све врсте воћа са наших простора – јабуке, крушке, шљиве, малине, купине, грожђе, диње, кајсије, смокве, јагоде. Веома су корисне за све који воде рачуна о здравој исхрани.

Робни бренд у групи прерада воћа и поврћа, припао је воћним ролницама без шећера САМО ВОЋЕ, Пољопривредно газдинство Кајзер, Велика Моштаница

6.Ресторан Стара Херцеговина Београд

Најбољи ресторан националне кухиње Корпоративни бренд у групи Угоститељство

Ресторан Стара Херцеговина налази се на Дорћолу, у старом објекту из 19 века, па све то представља традицију уткану у овај угоститељски објекат и његов јеловник. Стара Херцеговина у старом етно објекту, гостима пружа пријатно опуштање, уз квалитетна вина манастира Тврдош, домаће ракије, стара српска јела, као што су Раштан са сувим и свињским месом, ћевапи и кобасице од јунећег меса, димљена ребарца на жару, кромпир на билећки начин, незаобилазни роштиљ, сир из мјешине, сир из мјеха и уља.

„Љубав према добром јелу је једино осећање које човека никада не попушта, и то је разлог што наш  ресторан добро ради и увек има редовне госте“, каже директор Жељко Ратковић.

Ресторан Стара Херцеговина добила је награду Етнобренд године за Корпоративни бренд у групи Угоститељство, као Најбољи ресторан националне кухиње.

7.Пољопривредна задруга Златни рам 031

Добраче, Ариље Мед и пчелињи производи Корпоративни бренд

Добраче се налазе у општини Ариље, окружене са неколико високих брда, чији врхови су на око 1000 метара надморске висине. Са тих брда пружа се фантастичан видик све до Повлена, Рудника, Голије, Златара и Златибора. У овом предивном амбијенту млади људи су формирали задругу Златни рам 031, која се истиче по квалитету својих производа. На овим пропланцима мирише биље, које је по много чему специфично и идеално за богату пчелињу пашу. Корпоративни бренд додељујемо за мед и пчелиње производе Пољопривредној задрузи Златни рам 031 из Добраче.

8.Земљорадничка задруга Мели

Грезна, Књажевац Производи од лековитог биљаКорпоративни бренд

Грезна је насеље у општини Књажевац, чији мештани се махом баве воћарством, али и производњом лековитог биља. Млади још увек остају у овом селу, а да слика буде лепша ту је и Земљорадничка задруга Мели, која узгаја матичњак, смиље, милодух, лаванду, коморач, камилицу, вранилову траву, ртањски чај.

Њихов мото је: С љубављу посејано, гајено, убрано, дестиловано на истоку Србије. Од лековитог биља дестилују етерична уља врхунског квалитета и производе природне производе. Они су добитник награде Корпоративни бренд за производе од лековитог биља.

9.Земљорадничка задруга Помона

Кладушница, Кладово Ракија од шљиве Робни бренд у групи Ракије и алкохолна пића

Помона је богиња плодности дрвећа, а Земљорадничка задруга Помона из Кладушнице је оправдала свој назив квалитетом природних производа од воћа. Кладушница се налази у општини Кладово, где је ова задруга позната по својим плантажама, али и квалитету сокова, џемова и ракије. Задругарство је помогло овим пољопривредницима да направе свој бренд, а постали су део Коморе за развој социјалног предузетништва и друштвено одговорног пословања. За производњу ракије од шљиве, овој задрузи је припала награда Робни бренд у групи Ракије и алкохолна пића.

10.Пољопривредно туристичка задруга Етно село Стара Планина

Кална, Књажевац Сеоски туризам и очување традиције Корпоративни бренд

Кална је живописно место у подножју Старе Планине у општини Књажевац, где се налази јединствено село које нас води на путовање кроз време и пружа искуство аутентичног сеоског живота. Смештено у прелепом планинском окружењу, Етно село Стара Планина је прави рај за љубитеље природе, традиције и врхунске гостољубивости. Посетиоцима пружа незаборавно искуство које спаја традиционалну архитектуру, домаћу кухињу и богату културу овог региона.  Етно село Стара је добитник Корпоративног бренда у групи Сеоски туризам и очување традиције.

11.ПР Степанов Банатско ново село

Хладно цеђена уља Робни бренд у групи Прерада житарица и уљарица

Пољопривредно газдинство породице Степанов налази се на северу Баната, у Кикинди. Поносно настављајући вековну породичну традицију повртарске и воћарске производње, плодове са својих њива и воћњака већ више од двадесет година пласирају и у форми хладно цеђених уља, брашна и путера.Када су започели производњу хладно цеђеног уља бундеве, сунцокрета, лешника и кајсије, кренули су на пут враћања традиционалним, природним производима, карактеристичним за Банат. Сада квалитет препознају и потрошачи, а овом приликом добитници су Робног бренда у групи Прерада житарица и уљарица за хладно цеђена уља.

12.Пољопривредна задруга Дарови Ртња Бољевац

Ртањски етно производи Корпоративни бренд

Општина Бољевац се налази у источној србији на падинама Ртња и позната је по изузетним туристичким потенцијалима. Традиционални Видовдански успон на Ртањ, један је од најлепших ноћних успона, и окупља на стотине планинара и рекреативаца из целе Србије. Познати ртањски чај долази баш са ових простора, а сваке године традиционално се одржава и манифестација под називом Берба ртањског чаја.Иницијативу за оснивање задруге покренуо је инвеститор туристичког комплекса „Рамонда“ у насељу Ртањ, како би аутентични производи од млека, воћа, поврћа, меда, били део ексклузивне понуде  хотела. Ова задруга је добитник Корпоративног бренда Ртањски етно производи.

13.Пољопривредна задруга Власина фруит Власотинце

Производи од шумских плодова Корпоративни бренд

Власотинце се налази у југоисточној Србији и простире на подручју доњег и средњег слива реке Власине и на обронцима Суве планине.Пољопривредна задруга „Власина фруит“ из Власотинца основана је пре тригодине, а оснивачи су петорица искусних произвођача јагодичастог воћа. Задруга је остварила промет замрзнутог воћа у респектибилним количинама.Задругари имају регистрована пољопривредна газдинства и значајно искуство у примарној производњи јагодичастог воћа са доминирајућим сортама јагоде, малине, купине. Добитник је Корпоративног бренда за производе од шумских плодова.

14.Пољопривредно газдинство Бранкицa Стојановић

Бабушница Вурда  Робни бренд у групи Млеко и производи од млека

Општина Бабушница је део Пиротског округа. Бабушничка општина је смештена у долини реке Лужнице и на обронцима околних планина. Река Лужница гради Лужничку котлину, коју окружују Сува планина на западу, планина Руј на југу и Влашка планина на североистоку. Управо у том амбијенту налази се пољопривредно газдинство Бранкице Стојановић, добитник наградеРобни бренд у групи Млеко и производи од млека за вурду, која је традиционалнипроизвод од млека који се производи у Лужници и пиротском крају.

ЗАХВАЛНИЦЕ

1.Земљорадничка задруга Семе РајацГорњи Бањани

Неговање традиције у производњи кромпира

Горњи Бањани су насеље у Србији у општини Горњи Милановац, где се налазиЗемљорадничка задруга Семе Рајац настала удруживањем произвођача семенског кромпира. Претежна делатност је трговина на велико житом, сировим дуваном и семеном. Овом приликом Задруга Семе Рајац добитник је Захвалнице за неговање традиције у производњи кромпира.

2.Туристичка организација Београда Београд

Допринос у промоцији задруга и етно туризма

Туристичка организација Београда је основана са циљем да представи, развије и промовише туристичке вредности Београда.Бави се између осталог анализом туристичког тржишта, припремањем плана туризма у Београду, промоцијом, израдом промотивног туристичког материјала, промовисањем Београда на туристичким сајмовима, сарадњом са другим градовима у Србији и свету и организовањем конгреса. Туристичкој организацији Београда додељујемо Захвалницу за допринос у промоцији задруга и етно туризма.

3.Институт за повртарство Смедеревска Паланка

Очување и стварање домаћих сорти поврћа

Захвалница за очување и стварање домаћих сорти поврћа додељује се Институту за повртарство Смедеревска Паланка. Претежна делатност Института јеистраживање и експериментални развој у биотехнологији.Институт за повртарство из Смедеревске Паланке између осталог обавља и следеће послове:оплемењивање повртарског биља у циљу стварања нових и поправљања постојећих сорти и хибрида, отклањање, сузбијање и искорењивање болести, штеточина и корова,производња и дорада семена повртарског биља,трансфер и примена научнотехнолошких решења,стручна и здравствена контрола производње семена повртарског биља.

4.Пољопривредно газдинство Љуба Јанковић

Влашко Поље, Младеновац Сушено воће

Захвалница се додељује и пољопривредном газдинству Љубе Јанковића из Влашког Поља код Младеновца за постигнуте резултате у воћарској производњи, посебно када је реч о сушеном воћу. Почели су са шљивама и јабукама, а сада у понуди имају сушене брескве, кајсије, дуње, крушке. Годишње осуше у просеку 10 до 15 тона воћа. Истичу да је највећа потражња за сушеном јабуком у кришци или у облику чипса., али и да у дехидрираном воћу остају све нутритивне вредности и витамини као у свежим плодовима.

5.Пољопривредно газдинство Аронија, Маријановић

 и Удружење жена Милутун Стојковић Кличевац, Пожаревац

Захвалница се додељује пољопривредном газдинству Аронија Марјановићиз Кличевца код Пожаревца.О лековитим својствима ароније зна се вековима, па иако води порекло из Северне Америке, успешно се узгаја и у Србији.Као и претходних, ни ове године неће изостати сокови, ликери, вина од ароније које производе Марјановићи.Бобице ароније познате су по томе што побољшавају циркулацију крви, јачају крвне судове и смањују ризик од кардиоваскуларних болести.

6.Удружење жена Живиничанке

Живицa, Пожаревац

Из села Живица у Браничевском округу долази нам Удружење жена Живичанке, које негује културно наслеђе, кроз домаћу радиност и производњу старих српских јела. Овом приликом додељује им се захвалница за допринос у очувању традиције

7.Удружење 321 Србија Београд

За медијску промоцију удружених произвођача аутентичних Српских производа

Удружење 321 Србија има значајну улогу у промоцији туристичке понуде и гастрономије Србије како у земљи тако и у иностранству.Посебну пажњу удружење 321 Србија као део друштвене одговорности посвећује младима и њиховој промоцији , такође врше промоцију задруга и задружних производа.

Srodni tekstovi

Оставите коментар