Французи се досетили како да заштите потрошаче од превара

Аутор: draganadpetrovic
469 посета

Последњих годину дана у супермаркетима широм Европе приметан је све већи број производа који имају мању грамажу а исти или чак вишу цену. Ова својеврсна превара потрошача добила је име шринкфлација. Потиче од енглеске речи shrink што значи смањити, скупити. Овај трик произвођачи и трговци већ годинама користе у Србији, а тржишна инспекција им не може ништа зато што су испоштовали закон и грамажу написали на декларацији, па купцима остаје само да избегавају овакве производе.

Илустрација: Французи су решили да стану на пут преварама

Међутим, Французи су се досетили како да стану на пут оваквим преварама, пише Би-Би-Си. У једном познатом француском ланцу супермаркета освануле су налепнице на рафовима које упозоравају купце да је смањена грамажа одређеног производа, али не и цена. На овај начин жели да се изврши притисак на произвођаче да не подваљују купцима.
– Очигледно да је циљ стигматизације ових производа да произвођачи преиспитају своју политику цена – рекао је Стефан Бомпаис директор комуникација овог ланца супермаркета.
Они су идентификовали 26 производа чија је грамажа смањена али без снижења цена укључујући прехрамбене производе великих гиганата.

Као један од примера он је навео паковање млека у праху за бебе које је са 900 смањено на 830 г, затим флашу чаја са укусом брескве без шећера која се смањила са 1,5 на 1,25 л.

На полицама маркета стоји упозорење за потрошаче са натписом:
„Овај производ је доживео пад запремине/тежине а ефективна цена коју наплаћује произвођач расте!“

Илустрација: Иста превара све је приметнија и у британским продавницама

Ништа боља ситуација није ни у британским продавницама где произвођачи на овај начин покушавају да зауздају растуће трошкове производње на штету купаца. Већина произвођача свој лукави план подвале купцима правда растом трошкова сировина и производње и наглашавају да никога не варају јер је на декларацји јасно написана тежина производа.
– Увек се придржавамо закона и прописа о обележавању производа које захтевају објективне информације о томе колико производа је у паковању и њихова тежина. На основу тих информација купци могу да донесу одлуку да ли ће или неће да купе одређени производ – правдају се произвођачи који су прибегли овом трику.

Извор: Агробизнис магазин

ФОТО: Pixabay

Srodni tekstovi

Оставите коментар