Мексичко бобичастог воћа све више у Европи

Аутор: Gdjakovic
95 посета

Мексичко тржиште бобичастог воћа бележи константан раст захваљујући стратегијама диверзификације које омогућавају ширење извоза и ван Северне Америке. Ипак, у 2025. години очекује се сличан обим производње као претходне године, уз могуће благо смањење.

Према подацима Националне асоцијације извозника бобичастог воћа (АnеBerries), Мексико годишње извози око 500.000 тона бобичастог воћа, од чега чак 90% одлази у САД и Канаду, 5% у Европу, док се остатак дистрибуира у Азију, Јужну Америку и Океанију. Близина америчког тржишта представља кључну предност за брзу испоруку свежих производа.

„Оно што уберемо данас, већ сутра се може наћи на полицама супермаркета у Калифорнији“, изјавио је Марио Рамирез, координатор за комуникације у АnеBerries-у, истичући логистичке предности Мексика.

Изазови и ширење на нова тржишта

Иако је мексичко бобичасто воће већ присутно на европском тржишту, оно и даље представља изазов за произвођаче. Мексико је успео да се позиционира у кључним земљама попут Холандије, Италије, Француске, Немачке и Уједињеног Краљевства, док потражња у Азији бележи стабилан раст.

„Учешће на међународним сајмовима од кључног је значаја за ширење на европском тржишту“, истакао је Рамирез.

Један од главних изазова сектора јесте радна снага, с обзиром на то да производња бобичастог воћа захтева велики број радника. „Осигуравање адекватних услова рада, очување природних ресурса и одрживост кључни су приоритети наше асоцијације. Циљ нам је да растемо, запошљавамо и истовремено водимо рачуна о животној средини“, додао је Рамирез.

Логистика и конкуренција у извозу

Поред радне снаге, логистика представља још један изазов за мексичке произвођаче. Конкуренција за авионски и поморски транспорт је велика, с обзиром на то да бобичасто воће дели простор са другим извозним производима попут авокада и лимуна.

„Ова ситуација повећава трошкове и захтева прецизно планирање“, објашњава Рамирез.

Упркос смањењу производње боровница услед временских фактора и прилагођавања понуде, сектор остаје оптимистичан. „Модернизација индустрије омогућава нам да задржимо снажну позицију. Ипак, задржавамо опрезна очекивања – обим производње биће сличан прошлогодишњем, уз благи пад“, наводи Рамирез.

Растућа потражња за здравим производима

Потрошња бобичастог воћа наставља да расте захваљујући глобалном тренду здравије исхране. „Све већа популарност фитнес и органских производа погодује бобичастом воћу, које се позиционира као нутритивно богата и разноврсна опција“, истиче Рамирез.

У складу са стратегијом јачања сектора, АnеBerries ће 23. и 24. јула у Гвадалахари организовати годишњи конгрес, који ће окупити стручњаке, произвођаче и извознике с циљем размене знања, умрежавања и усвајања нових технологија.

Овим информацијама треба додати и нову околност – утицај санкција које је увео амерички председник Доналд Трамп, а које могу имати директан утицај на мексички извоз.

Извор: Фреш Плаза

Srodni tekstovi