Ако желимо да разумемо како један бренд може изградити снажан однос са потрошачима, вреди погледати пример компаније ВОГ и њених јабука Марлене. Њихов приступ није заснован само на продаји, већ и на едукацији тржишта, развоју квалитета и неговању дугорочног поверења.
ДОБРА ПРИЧА ПОЧИЊЕ СА ВИЗИЈОМ
Брендирање није тренутни процес – оно се гради годинама. У ВОГ-у своју стратегију пореде са узгојем воћњака: прво се сади семе, затим се води брига о расту, а први плодови стижу тек након неколико сезона. Иако су већ остварили значајне резултате, настављају да уче и прилагођавају се потребама потрошача.
Како каже Ханес Таубер, директор маркетинга у ВОГ-у, прави успех долази када је бренд доследан и када јасно комуницира своје вредности. То није увек лако, посебно у временима глобалних изазова попут економске кризе, поремећаја у снабдевању и растућих цена. Али, како он истиче, оно што се може контролисати – квалитет производа и однос према потрошачима – увек мора бити у првом плану.
ЗАШТО ЈЕ ПОТРОШАЧ НАЈВАЖНИЈИ?
Једна од најчешћих грешака у продаји пољопривредних производа јесте фокусирање само на сам производ, а не на потребе потрошача. ВОГ је овај приступ променио: „Можемо имати најквалитетнију јабуку, али ако не разумемо шта потрошач жели, то неће бити довољно“, каже Таубер.
Савремени потрошачи више не купују само због укуса – они желе да знају одакле долази производ, како је узгајан, какав је његов утицај на здравље и животну средину. Зато ВОГ не само да производи јабуке, већ их представља као део здравог начина живота.
КАКО СЕ ДОДАЈЕ ВРЕДНОСТ ПРИРОДНОМ ПРОИЗВОДУ?
Један од најиновативнијих пројеката ВОГ-а је „Точак арома“ – алат који потрошачима омогућава да открију разноврсност укуса и мириса јабука. Овај концепт подстиче људе да боље упознају различите сорте и науче како да изаберу јабуку која најбоље одговара њиховим навикама у исхрани.
Ова стратегија је део ширег приступа који ВОГ примењује – уместо да само продају производ, они граде културу конзумирања воћа. То је добар пример за све произвођаче који желе да на тржишту успеју дугорочно.
КАКО ГЛЕДАТИ У БУДУЋНОСТ?
Година 2025. биће важна за ВОГ, јер ће прославити 30 година постојања бренда Марлене. Овај јубилеј неће бити само прилика за славље, већ и за размишљање о томе шта су научили и како даље да се развијају.
„Не треба нам кристална кугла да бисмо знали шта нас чека у будућности. Имамо јасне циљеве и настављамо да их остварујемо“, закључује Таубер.
За све који се баве пољопривредом и прерадом воћа, Марлене прича је важна лекција: успех не долази само од доброг производа, већ од разумевања потрошача, причања праве приче и стварања додатне вредности.