Од млека до сладоледа – италијански модел успеха

Аутор: Gdjakovic
115 посета

Од мале занатске производње до велике приче о успеху Браћа Паоло и Марко Лопатријело свој пословни пут започели су пре двадесет година, кренувши од нуле, без великих ресурса, али са снажном визијом и преданошћу. Њихова прича почиње са скромним сновима и великом жељом да створе нешто аутентично и вредно. Данас, након две деценије, стоје иза успешног пројекта који није само бизнис, већ и начин живота.

Паоло је завршио студије економије и трговине, али је одувек имао страст према језицима. Већ у средњој школи учио је енглески и француски, а одлучио је да савлада и немачки. То га је одвело у Немачку, где је, након студија, провео годину дана радећи за Нинтендо. Ипак, схватио је да то није његов пут. Преломни тренутак догодио се када су га у посету дошли пријатељи који су у италијанским Алпима водили малу гостиону. У разговору уз пиво, родила се идеја о оснивању компаније за извоз традиционалних локалних производа.

Њихов први велики корак била је сарадња са задругом „И Тесори дела Терра“, која се бавила производњом органског јогурта. Жељни да направе нешто посебно, осмислили су производ доступан локалном становништву – јогурт који је у првим недељама Паоло лично делио продавницама у Кунеу, поклањајући га како би тестирао реакцију купаца. Успех није изостао, али су се суочили и са првим правним изазовима – морали су да промене име бренда због судара са великим националним произвођачем.

Док су градили свој посао, Марко је, паралелно, откривао своју страст за гастрономију. Његово искуство у Лондону, где је радио у ресторанским кухињама и на пијацама, обликовало је његову визију. Када је добио прилику да помогне брату у вођењу продавнице, без оклевања се укључио у пројекат. Њих двојица су препознали потенцијал у комбиновању трговине и угоститељства, те су покренули место у Кунеу где су купци могли не само да купе производе, већ и да уживају у њима.

Преломни тренутак догодио се на сајму тартуфа у Албани. Један од посетилаца, одушевљен њиховим јогуртом, понудио им је прилику да постану добављачи „Итали“ – једног од најпрестижнијих ланаца са домаћим производима. То је била прекретница која је учврстила њихов бренд и отворила врата ширем тржишту.

Када је наступила пандемија, уместо да одустану, браћа су одлучила да искористе прилику и уложе у нову делатност – производњу сладоледа. Овај корак их је довео до тога да преузму један од култних локала у парку у Кунеу, где су комбиновали традиционалне рецепте са модерним приступом. Данас, њихов бизнис није само продавница или ресторан – то је концепт који живи 365 дана у години, спајајући љубав према храни, иновацији и заједници.

У будућности, Паоло и Марко не планирају да стану. Њихова амбиција је да свој модел пословања прошире и на друге градове, јер верују да успех њихове приче није везан само за једну локацију, већ за вредности које деле са својим купцима.

Извор: Storie Straordinarie – Paolo e Marco Lopatriello di Famù

Foto: Facebook, Instagram

Srodni tekstovi