ПОДНАСЛОВ: Ову престижну награду за најбољи робни и корпоративни бренд у Србији у 2021. години добило је 15 произвођача у десетак робних група. Међу њима су Тимомед Књажевац, Винарија Лакићевић, Марелла Натурал, ЗЗ Нектар 031, Меа Цомпа Нови Пазар, Раданска ружа Лебане, Воћарска задруга Чаробни плодови, Симић воће, Осечина, Етно газдинство Дрвени рај Увац…
Никола Михаиловић председник Задружнох савеза Србије нагласио је да је задругарство у последње три-четири године остварило видан напредак, али да има још пуно посла да би се приближило нивоу који имају колеге у развијеним земљама. „Малим произвођачима је много значила досадашња подршка државе, у покретању и развоју бизниса, али она може бити и много већа“, нагласио је Михаиловић. Овакве манифестације су прилика за успостављање нових контаката, размену искустава у производњи и пласману производа. Све то доприноси повећању производње и извоза, и афирмацији аутентичних традиционалних производа по којима је Србија препозната у Европи. Ту улогу ума и продајно изложбени шоурум који је отворен у Задружном савезу Србије с идејом да сви регистровани произвођачи из Србије и већ афирмисани брендови могу на једном месту лакше да дођу до купаца и постану више видљиви на тржишту, истакао је Михаиловић.
Осим доделе награда ЕТНОБРЕНД ГОДИНЕ и отварања тог “схоwроом-а”, како је истакао Мхаиловић, обележавамо и 127 година од оснивања Задружног савеза Србије. „Та институција се труди да мотивише људе да се удруже у задруге, као најбољи вид организације, и да заједно радимо на унапређењу пољопривредне производње и опстанку наших села“, нагласио је Михаиловић.
Зоран Димитријевић, државни секретар у Министарству привреде нагласио је да је у разговору са добитницима награда приметио да је свима потребан новац за обртна средства што многе коћи у даљем развоју. Димитријевић је рекао да ће се лично ангажовати да Министарство привреде пронађе начин да се помогне малим проиозвођачима наших традиционалних производа. Биће организована, поручује, и посета појединим регионима, како би се на лицу места видело шта је то што то министарство може да уради. Димитријевић је подсетио да је Министарство привреде недавно расписало веома повољан Јавни позив са бесповратним новцем и до 75 одсто, уз додатно коришћење кредитних линија. То ће помоћи многима, али, како је истакао, има и оних који не желе или не могу да користе кредите, па им треба понудити и неке друге могућности.
Драго Делић, уредник Акције Етнобренд године, истакао је да је и овогодишњи избор показао да Србија има изузетно квалитетне мале произвођаче, који заслућују већу пажњу и подршку државе, како би проширили производњу и своје присуство на тржишту. Делић је истакао да медју овогодишњим добитницима има и оних који већи део производње извозе на веоам захтевна страна тржишта, као што су Тимомеед из Књажевца, Раданска ружа из Лебана, затим оних чија делатност траје око 150 година као што су бомбонџија Максимовић из Панчева и Музеј угљарства Сењски рудник 1853, затим оних који су вредним и упорним радом постали лидери у производњи колача и домаћих пита, као што је Меа Цомпа из Новог Пазара. Сви добитници све подређују квалитету производа, али и дизајну и паковању, по чему се не разликују од најбољих светских произвођача. Примењују стандарде ХАЦЦО, Халал, Кошер или сарађују са релевантним домачим институрима, технолозима и стручним службама. Али да би наставили и унапредили своју делатност, пре свега су им потребни повољни државни подстицали будући да су класични банкарски кредити за многе неповољни, па их узимају само ако баш морају.
Цвијан Мекић, професор Пољопривредног факултета у Београду поручио је произвођачима да морају да буду веома активни и да улествују на више сајмова и изложби, како би били више видљиви. Он је истакао да је веома задовољан квалитетом свих награђених производа, као и дизајном и паковањем који су, како је рекао, на светском нивоу.
Пријатељ Акције и награде Етнобренд године је Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде. Генерални спонзор овогодишње доделе награда је Царска ракија Воћарске задруге Чаробни плодови.
Добитници нагарада ЕТНОБРЕНД ГОДИНЕ 2021.
ТИМОМЕД доо, Књажевац – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД у групи Мед и производи од меда
ЗЗ НЕКТАР 031, Ариље – РОБНИ БРЕНД Бронхи, мед са оманом и анисом, у групи Мед и производи од меда
ЕЛИДА МЕЛИЋ ПР, МЕА ЦОМПА, Нови Пазар – РОБНИ БРЕНД Меа Цомпа у групи Колачи и остали слатки производи
МИЛАН МАКСИМОВИЋ ПР, ЗР МАКСИМЕЛА, Јабука, Панчево – РОБНИ БРЕНД – Карамеле Макисмовић у групи Колачи и остали слатки производи
СИМИЋ ВОЋЕ, Горње Црниљево, Осечина – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД за чоколадирано суво воће у групи Прерада воћа и поврћа
ВИНАРИЈА ЛАКИЋЕВИЋ доо, Лепосавић – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД у групи Вино и алкохолна пића.
ЗТР СТАРТ, Ступ, Сјеница – РОБНИ БРЕНД – Ракија од дивље крушке са златом, Златна кап у групи Ракије и алкохолна пића
ДЕСТИЦО М&М, Љубовија – РОБНИ БРЕНД – Ракија Врело у групи Ракије и алкохолна пића
ПГ ЈОВИЦА РАДОВАНОВИЋ, Таково, Уб – РОБНИ БРЕНД – Сир у вину, у групи Млеко и млечни производи
ПГ ДРАГАН ТАДИЋ, Доња Буковића, Ваљево – РОБНИ БРЕНД – Сиреви Тадић у групи Млеко и млечни производи
РАДАНСКА РУЖА доо, Лебане – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД, у групи Органска производња, Прерада воћа и поврћа
МАРЕЛЛА НАТУРАЛ доо, Крагујевац – РОБНИ БРЕНД, 100 % Природни сок Марелла, у групи Прерада воћа и поврћа
Газдинство ДРВЕНИ РАЈ, Увац, Сјеница – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД, у групи Етно туризам
МУЗЕЈ УГЉАРСТВА СЕЊСКИ РУДНИК 1853, Сењски рудник – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД у групи Култура и традиција
Воћарска задруга ЧАРОБНИ ПЛОДОВИ, Београд – РОБНИ БРЕНД, Царска ракија, у Групи Ракија и остала алкохолна пића
Воћарска задруга ЧАРОБНИ ПЛОДОВИ, Београд – КОРПОРАТИВНИ БРЕНД, у групи Прерада воћа и поврћа
1 коментар
Veliki pozdrav za ovu vlast a posebno za gospodina Nedimovica