Органска производња већ годинама бележи стабилан раст и претендује да постане доминантан начин пољопривредне и прехрамбене прозиводње у Европи, али и широм света.
У Србији она такође представља један од најперспективнијих сектора производње хране и препознавши то МПШВ је у претходним годинама креирало низ мера подршке органској производњи које утичу на стварање стимулативног амбијента за њен интезивнији развој. Ове мере се односе на инстутуционални и законодавни оквир, као и на подстицаје које су значајно већи, како за органску биљну тако и за сточарску у односу на конвенционалну производњу, а органски произвођачи су значајно подржани и у трошковима за сертификацију. и достизање осталих стандарда у производњи.
За претходнх 5 година су подстицаји за органску биљну производњу повећани 5 пута, достигавши у овој години износ од 28.000 дин/ха, а годишњи буџет 380 милиона динара.
Домаћи прописи се редовно усклађују са законодавством ЕУ, и до следеће године ће бити донет нови закон који ће бити усклађен са новом регулативом ЕУ чија је примена почела од 2022.године. Све ове мере су допринеле томе да су се за претходних 5 година површине које су укључене у органску производњу и број органских произвођача удвостручиле.
Ведрана Илић, помоћница министра: „Српски органски производи се извозе широм света, мада су државе ЕУ наши најважнији партнери у овом сегменту извоза у коме бележимо значајан тренд у последњиј деценији, а за само последње две године извоз органских производа је повећан за скоро 95% достигавши око 58 милиона евра. МПШВ ће и наредним годинама наставити са подршком сектору органске производње даљим креирањем одговарајућих мера у сарадњи са заинтесованим странама које би требало да допринесу.још значајнијем и интезивнијем расту“.
Ивана Симић, Генерални секретар Сербиа Органике
„Органска производња у Србији се у последњој деценији интезивно развија, шире се површине под овом производњом, повећава број органских произвођача, а тржиште све више тражи и препознаје додатну вредност органских производа. Тринаестогодишњим залагањима Сербиа Органике уз удружено деловање са државним и осталим институцијама сектор је ојачао, заузима важније место и способнији је да одговори на све веће захтеве домаћег и страног тржишта“.
„МИСЛИМ НА НАС – купујем органско“ је промотивна кампања осмишљена са циљем да укаже јавности да тиме што производимо и користимо органске производе МИСЛИМО НА НАС, на сопствено здравље и здравље своје породице, али и на будућност планете и да је то један нераскидив ланац који сви заједно чинимо.
Kампања ће приближити јавности вредности органских домаћих производа, и повезати произвођаче, потрошаче и трговце.кроз представљање причи неких од наших произвођача, који ће делић своје свакодневнице и специфичности органске производње поделити са свима, а који годинама стварају амбијент за разумевање и уливање поверења у органску производњу и својим примером инспиришу остале да крену овим путем.
Гђа Нив Холанд-Есо, виши менаџер за комуникације, ИФОАМ- међународно удружење за органску пољопривреду, позива становништво у Србији да учествујe у кампањи како би она била успешна, и да тако утиче на повећање производње органских и висококвалитетних производа у Србији како би органска производња постала конкурентнија како на домаћем тржишту, тако и на страним, али и да олакша приступ висококвалитетним, здравим, хранљивим, безбедним и укусним производима.
„Наша истраживања у Србији указују на све већу потражњу за висококвалитетним и безбедним производима. Органска прооизводња је један од најбољих начина да се задовољи ова потражња јер се производи узгајају у складу са природом. Промовисање развоја органске производње на домаћем и извозном тржишту ће ојачати одрживи економски развој у Србији, повећати могућности запошљавања у руралним подручјима, и директно утицати на живот на селу, као и на здравље људи у Србији“ изјавила је Холанд- Есо.
Вељко Јовановић, саветник Председника Привредне коморе Србије
Органско тржиште у Србији има стабилан раст, али је сигурно да нам је потребно да још много људи разуме концепт органске производње како би она наставила да се развија. Kампања МИСЛИМ НА НАС – купујем органско, обраћа се онима који до сада нису постали део органске породице, пре свега као купци, али и учесници у том ланцу очувања здравих принципа узгоја хране и пословања уопште.
Обраћамо се породицама, одраслима и деци, свима који би требало да схвате да овде није реч само о производима веће додате вредности, већ о начину размишљања који постаје неминован уколико желимо да останемо одрживи.
Kроз кампању ћемо покушати да језиком наших купаца, како вербалним тако и визуалним, остваримо комуникацију са свим групама потрошача, потенцирајући да је органска заправо заједница пре него ланац вредности. Бићемо присутни на друштвеним мрежама, у конвенционалним медијима, али и на сајмовима и манифестацијама које окупљају заинтересоване за нашу тему.