Органска пољопривреда за 9 година 30 пута већа

Аутор: Gdjakovic
323 посета

ВРЕДНОСТ извоза органске хране из Србије скочила је чак 30 пута, са два милиона евра у 2012. години на 60 милиона евра у пандемијској 2021.

ЗДРАВА ХРАНА У СРБИЈИ НАЈБРЖЕ РАСТУЋИ БИЗНИС: Тридесет пута више произвођачи домаће органске хране су стартап српске пољопривредеУ Србији има око 7.000 произвођача органске хране,

Када би се цео сектор органске производње Србије упоредио са функционисањем предузећа, без претеривања би се могло рећи да је домаћа органска производња успешна стартап компанија српског аграра и да по брзини раста може да се упореди са ИТ сектором, истиче Димитрије Ивановић, руководилац Службе за органску производњу Привредне коморе Србије.

„Органска производања у Србији расте невероватном брзином. Од 2012. године када је било два милиона евра извоза, следи експоненцијални раст на 60 милиона у 2021. години, а ускоро очекујемо и најновије резултате за прошлу годину“, каже Ивановић.

Интересовање за српске органске производе у свету расте. О томе сведочи и око 400 унапред заказаних пословних састанака домаћих произвођача са потенцијалним ино-партнерима на предстојећем Међународном специјализованом сајму органске хране BIOFACH 2023, који ће се одржати у немачком граду Нирнбергу од 14. до 17. фебруара. На њему ће учествовати 12 српских компанија у организацији ПКС и Развојне агенције Србије, а у сарадњи са Швајцарским програмом за промоцију извоза (SIPPO) и Националном асоцијацијом за органску производњу „Serbia organica“.

Успех и препознатљивост српских произвођача органске хране долази из чињенице да пре сваког наступа ПКС организује стручне семинаре како би их упознала са најновијим тенденцијама у свету маркетинга, продаје и развоја пословања.

Брзина којом се данас дешавају промене у свету не оставља ни у сектору органске производње и продаје много времена за губљење па се састанци и презентације производа дешавају унутар свега неколико минута.

Научите да „пичујете“

„Компаније које продају своје производе на тржишту протеклих 20-30 година, почели су у време када је тржиште било у повоју и није било много конкуренције. Али, три деценије касније, конкуренција долази из ‘сваке гараже’ и сваког града“, каже Петер Брунер, стручњак за маркетинг и продају SIPPO-а.

Напомиње да нема више старих техника продаје, попут дугачких писама и и-мејлова, позива или продаје „од врата до врата“ јер нико више нема времена за дуге састанке и анализе и зато је важно научити привреднике како креирати кратке поруке за потенцијалне клијенте.

„Пичинг (pitch – представљање) мора бити кратак, од две секунде до најдуже пет минута. Чак и видео од једног минута је већ предуг“, објашњава Брунер.

Нужно је, указује, адаптирати се савременим трендовима и подсећа на пропаст великих компанија, попут Кодака, који нису пратили и прихватили модерна достигнућа тог времена.

Предузеће „Дреновац“ из Ариља је пре 13 година покренуло производњу лиофилизованог воћа, знатно пре бројних фирми из Европе и света које се сада баве тим послом. Данас је ариљска фирма успешна породична компанија која производи око 100 тона лиофилизованог воћа годишње, од малина до кајсија, као и друго дубоко смрзнуто воће. На сајму органске хране у Дизелдорфу наступиће пети пут, каже Александар Обрадовић, менаџер маркетинга и продаје у „Дреновцу“. Наводи да су уз подршку ПКС, предузећа учеснице овог сајма у Немачкој дошле од 500.000 евра договорених послова пре пет година, до пет милиона евра уговорених извозних послова колико је било на прошлогодишњој манифестацији у Нирнбергу.

Извор:

https://www.novosti.rs/c/ekonomija/preduzetnik/1204671/zdrava-hrana-srbiji-najbrze-rastuci-biznis-trideset-puta-vise-proizvodjaci-domace-organske-hrane-startap-srpske-poljoprivrede

Srodni tekstovi

Оставите коментар