Шести Међународни сајам воћарства, повртарства и виноградарства, Agro Belgrade 2025, одржаће се од 30. јануара до 1. фебруара 2025. године на Београдском сајму. Овај престижни догађај представља кључну прилику за повезивање домаћих и регионалних произвођача воћа и поврћа са најважнијим купцима, дистрибутерима и малопродајним ланцима.
Б2Б зона – нова прилика за раст и сарадњу
Сајам нуди јединствену Б2Б зону која омогућава индивидуалне састанке и директну комуникацију са потенцијалним партнерима. Осим излагачког дела, учесници ће моћи да присуствују и конференцијама које покривају најважније теме из индустрије. Програм ће обухватити актуелне тржишне трендове, прогнозе за 2025. годину, захтеве купаца, могућности финансирања и друге значајне аспекте.
Купци из целе Европе – шанса за јачање извозне позиције Србије
На овом сајму очекују се купци из Швајцарске, Велике Британије, Румуније, Мађарске и других европских земаља. Поред тога, стићи ће и велики број регионалних купаца, укључујући и водеће малопродајне ланце. „Наши купци, који су већ дуго на тржишту, траже професионалне произвођаче свеже паприке, шљиве и бобичастог воћа. Њихова потражња за добављачима из Југоисточне Европе је све већа, што отвара нове могућности за наше произвођаче,“ истиче Владимир Живановић, директор сајма Agro Belgrade.
Српски извоз воћа и поврћа – перспективе и изазови
Иако сектор воћа и поврћа учествује са око 4% у српском извозу, укупна вредност овог извозa износи преко милијарду евра. Најзначајнији српски извозни артикли су замрзнута малина, свеже јабуке и боровнице, док се последњих година бележи раст извоза свежих боровница. Међутим, извоз се суочава с падом цена и конкуренцијом из других земаља, као што су Украјина и Пољска. Растућа потражња на новим тржиштима, попут Индије и Саудијске Арабије, пружа могућности за диверсификацију извоза.
Потреба за ефикаснијим приступом тржишту
Према мишљењу проф. др Ненада Магазина, декана Пољопривредног факултета у Новом Саду, овај сектор има огроман потенцијал за раст, али и простор за побољшања. „Ефикаснији приступ тржишту је кључан за раст овог сектора. Наши произвођачи треба да имају могућност да се представе на домаћем терену и повежу са купцима, како би побољшали своје позиције на међународном тржишту,“ додаје Магазин.
Партнери и подршка сајму
Agro Belgrade 2025 организује USAID кроз Пројекат Велика мала привреда, уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде Републике Србије, Секретаријата за пољопривреду града Београда и Привредне коморе Србије. Приятелј сајма је компанија Будимка.
Не пропустите највећи агро догађај године – Agro Belgrade 2025!
Извор: ИнСторе