Делатност малих, уређена је тако да су се прилагодили тржишту и своје земљиште искоришћавају на најбољи могући начин. Производња поврћа и цвећа у заштићеном простору су основне делатности код оних са малим поседима. Улагање у пластенике враћа се прве сезоне . Неретко потом, креће се у улагање у још један, па још један пластеник и тако докле год се има простора и земљишта.
Такође мали се све више окрећу мини преради па се воће и поврће прерађује у готове производе који се са етикетом “ домаће “ врло брзо распрода путем онлајн мрежа или директно на зеленим пијацама већих градова.
ЛИЧНИ МАРКЕТИНГ И СИГУРАН ПЛАСМАН
Исто важи и за оне мање сточаре који држе до 10 музних крава и по правилу су везани само за ту делатност. Једини сигуран пут у таквој ситуацији јесте прерада млека што многи и раде. Ту се опет укључују у продају друштвене мреже али и директна продаја уколико се испостави да је понуђени производ квалитетан и здравствено безбедан.
Продаја накупцима по безобразно ниским ценама, уцене приликом откупа све више су прошлост јер долази до освешћивања произвођача који се окрећу себи. У породицама малих произвођача стасале су нове, младе генерације пољопривредника којима друштвене мреже нису страин појам па се врло лаку укључују у маркетинг и рекламу сопствених производа.
Илустрација: Пијаца је увек добра опција за пласман пољопривредних производа
ПИЈАЦА ЗЛАТНИ ИЗВОР ГОТОВОГ НОВЦА
Опција закупа тезге на пијаци у већем граду често бива пун погодак!. Одавно је познато да Београд са скоро 2 милиона становника може да прогута све што се донесе, јер се током викенда на пијацама продаје готово све. Од воћа и поврћа, преко млечних производа па све до готове хране типа зимнице, џемова па чак и торти и колача. Викенди су пазарни дани када се све прода и добије готов новац одмах. Без чекања, без одложеног плаћања без преваре.
И НА КРАЈУ ОРГАНСКА
Органска производња као нови вид понуде поврћа и воћа без употребе пестицида такође је један од начина да се у производњу укључе они са мање земљишта. Органски производи су скупљи по неколико пута од уобичајених и градови свакако да имају клијентелу која је спремна да плати такав производ под условом да је произведен по свим стандардима органске производње.
Не смемо да заборавимо да је Србија пре свега аграрна земља и задатак државе је да промовише и улаже у сопствену производњу хране са посебним печатом: ” Произведено у Србији!”
Извор: https://pupoljak.rs/2024/07/03/mali-poljoprivrednici-a-velika-dobit/