“PEPSICO” НАЈАВИО ШИРЕЊЕ РЕГЕНЕРАТИВНЕ ПОЉОПРИВРЕДНЕ ПРАКСЕ НА ВИШЕ ОД ТРИ МИЛИОНА ХЕКТАРА ДО 2030. ГОДИНЕ

Аутор: Gdjakovic
74 посета

Циљ:  смањење емисије гасова стаклене баште за три милиона тона до краја ове деценије

Компанија “PepsiCo” најавила је да планира проширење регенеративне пољопривредне праксе на више од три милиона хектара, што је готово једнако укупној пољопривредној површини коју компанија обрађује. Најављено је и побољшање егзистенције за више од 250.000 људи који раде у пољопривредном ланцу снабдевања, као и улагање у одрживост ланца набавке 100 одсто кључних сировина, у периоду до 2030. године. Процењује се да ће оваквим активностима бити елиминисано бар три милиона тона гасова стаклене баште до краја деценије, а програм ће бити проширен на нове усеве и искоришћен као темељ за партнерство са пољопривредницима и за прелазак на регенеративну пољопривреду.

Овако постављени циљеви резултат су чињенице да пољопривреда представља темељ прехрамбеног система, као и да су током прошлог века конвенционалне пољопривредне праксе допринеле значајном губитку и деградацији тла. Осим тога, прехрамбени систем је извор око трећине свих гасова са ефектом стаклене баште, док с друге стране пољопривреда може бити и решење за смањење емисије Цо2. У оквиру овог програма, компанија “PepsiCo” ће се фокусирати на:

1.         Ширење регенеративне пољопривреде праксе на више од 3 милиона хектара, односно на 100 одсто земљишта које се користи за узгајање сировина за производе компаније широм света, кроз сарадњу са пољопривредницима из 60 земаља. На подручју Западног Балкана, “PepsiCo” сарађује са шест добављача из Србије и Босне и Херцеговине, који су део “PepsiCo” агенде одрживости. Ова агенда укључује улагања у одржавање земљишта здравим, имплементацију платформи за управљање водом, програм за рециклажу отпада од прераде кромпира, повећавање удела алтернативних извора енергије у производним погонима, а све у циљу смањења емисије Цо2.

2.         Побољшање егзистенције за више од 250 000 људи у ланцу пољопривредних добара и заједницама глобално, укључујуц́и и економско оснаживање жена. “PepsiCo” користи најсавременије технологије које помажу пољопривредницима да ефикасније узгајају храну, користећи мању количину ресурса. На тржишту Србије и БиХ, Марбо Продукт обрађује преко 1300 хектара кромпира. Имплементирају се највиши “PepsiCo” стандарди за производњу хране, улаже се у едукацију фармера и произвођача и имплементирају се платформе које дају могућност смањења трошкова, здравије земљиште и простор за већа улагање у нове технологије.

3.         Одрживо набављање 100% кључних сировина, тако да укључују не само усеве из непосредног извора (кромпир, кукуруз, овас), вец́ и сировине које се набављају од других произвођача, као што су биљна уља и житарице. У земљама Европе, “PepsiCo” ради на селекцији својих сорти ради унапређења карактеристика високог генетског потенцијала, укључујући и Западни Балкан, а покреће и програм сарадње са добављачима за развој иновација и примену глобалних пракси, као што је покретање програма за снабдевање производње кукурузним уљем домаћег порекла, које до сада није било доступно у Србији.

 „Пословање компаније “PepsiCo” засновано је на пољопривреди, а многи “PepsiCo” производи крећу са њиве – од овсене каше „Quaker“ преко тортиља чипса Доритос, до нашег локалног бренда Чипси. Као једна од водец́их светских компанија за производњу хране и пиц́а, одржив пољопривредни систем је пресудан за наше пословање, кроз које имамо прилику и одговорност да подстакнемо значајне промене. У оквиру наше агенде одрживе пољопривреде, улажемо напоре у остваривање три главна циља. Први је сарадња са кључним интересним јавностима, фармерима и добављачима; друго морамо да убрзамо усвајање пракси и треће морамо да трансформишемо пољопривреду, тако да нам имплементирањем дигиталних технологија на пољопривредним добрима, пружа квалитативне увиде како би усеви били још одрживији. Сви наши циљеви постављени “PepsiCo” програмом регенеративне пољопривреде биће имплементирани и кроз пословање на Западном Балкану како би и даље са поносом производили Чиипс од 100% домаћег кромпира, и како бисмо смањили емисију Цо2 за више од 70 одсто“ истакао је Нуно Пинто Леите, генерални директор компаније Марбо Продукт, чланице “PepsiCo” групе.

Локално се за потребе компаније “PepsiCo” кромпир производи на 1.039 хектара, а са око 40 000 тона кромпира годишње Марбо Продукт спада у ред највећих индустријских откупљивача у Србији. Област учења и размене знања о најбољим пољопривредним праксама већ се спроводи кроз програм едукације пољопривредних добављача, као и кроз програм едукације студената пољопривреде кроз пројекат „Чипси Агро академија“. Такође, када је реч о отпаду, остварена су смањења од прераде кромпира за 70 одсто, чиме је постигнут најбољи учинак у Централној Европи.

Програм позитивне пољопривреде је још један корак на путу компаније “PepsiCo” и прати недавну најаву компаније да удвостручује свој климатски циљ, усмерен на смањење апсолутних емисија гасова стаклене баште у свом ланцу вредности за више од 40 одсто до 2030. године, као и обавезујуц́и се да ц́е постиц́и нулту емисију до 2040. године.

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар