Урме слатке као мед и пуне минерала

Аутор: draganadpetrovic
71 посета

Бадње вече је скоро немогуће замислити без сувог воћа на трпези. Међу шљивама, смоквама и кајсијама, нађу се и слатке урме. Осим што имају изванредан слатки укус, богате су важним хранљивим састојцима и имају низ предности за наше здравље.

Пошто се једу као сушене, имају више калорија од већине свежег воћа. Већина калорија у урмама потиче од угљених хидрата. Остатак – од веома мале количине протеина.

Упркос калоријама, урме садрже неке важне витамине и минерале поред значајне количине влакана (магнезијум, бакар, гвожђе, манган, витамин Бе 6).

Сто грама урми има око 300 калорија, 75 грама угљених хидрата, седам грама влакана, два грама протеина.

Влакна могу бити од користи за здравље система за варење и спречавају затвор. Урме позитивно утичу на редовно пражњење црева, што потврђују и студије.

Штавише, влакна у урмама могу бити корисна за контролу шећера у крви. Влакна успоравају варење и могу помоћи у спречавању превисоког пораста нивоа шећера у крви након јела.

Урме такође обезбеђују различите антиоксидансе који имају бројне здравствене предности, укључујући смањени ризик од одређених болести.

Илустрација: Урме помажу у побољшању функционисања мозга/ Фото: Pixabay

Антиоксиданси штите ћелије од слободних радикала, а урме, у поређењу са сличним врстама воћа, као што су смокве и суве шљиве, имају највећи садржај антиоксиданаса, флавонида, каротеноида, фенолне киселине.

Конзумирање урми може помоћи у побољшању функције мозга

Лабораторијске студије су откриле да су урме корисне за снижавање инфламаторних маркера, који указују на упале у организму или на болести као што је Алцхајмерова.

Једна студија на животињама открила је да мишеви којима су у храну додаване урме, брже уче и показују мање знаке анксиозности у односу на оне који нису конзумирали ово воће.

Урме су посебно проучаване и због њиховог потенцијала да олакшају порођај.

Конзумирање овог воћа током последњих неколико недеља трудноће може подстаћи ширење грлића материце и смањити потребу за индукованим порођајем.

У једној студији, 69 жена које су конзумирале шест урми дневно током 4 недеље пре термина имале су 20% већу вероватноћу да ће доћи до порођаја природним путем и њихов порођај је трајао значајно краће у односу на друге породиље.

Ипак, нагашавају стручњаци, потребно је више истраживања да би се потврдили ови ефекти.

Природан јак слаткиш

Урме су извор фруктозе, која је природна врста шећера која се налази у воћу.

Из тог разлога, урме су веома слатке и такође имају укус налик на карамелу. Чине одличну здраву замену за бели шећер чак и у рецептима за прављење слаткиша и слатких напитака.

Илустрација: Урме су природни слаткиши/ Фото: Pixabay

Важно је напоменути да, иако су урме богате влакнима и хранљивим материјама, оне су и даље прилично калоричне и најбоље их је конзумирати у умереним количинама.

Урме, су укусна ужина, а приликом прављења посластица, могу се комбиновати са орашастим плодовима па и са сиревима. Могу се додати и пахуљицама, сосевима, преливима.

Извор: https://www.ekapija.com/news/3541759/slatke-kao-med-i-pune-minerala-za-sta-su-sve-dobre-urme

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар