Иновације изазов чак и за италијанске пољопривреднике

Аутор: draganadpetrovic
415 посета

Национална асоцијација пољопривредника Италије (Tonfederazione Nazionale dei Coltivatori Diretti) спровела
је истраживање на великом узорку газдинстава и заинтересованих страна како би анализирала склоност
сектора ка иновацијама. Појавили су се позитивни елементи, мада још увек постоји недостатак знања о доступним
новинама. Италијански пољопривредни сектор наклоњен је увођењу иновативних елемената у своју производну активност, али је још увек мало обавештен о стварном потенцијалу различитих иновација, попут прецизне пољопривреде (ПП). Ово је главно откриће истраживања које је Национална асоцијација пољопривредника Италије спровела прошлог децембра о потреби за иновацијама у италијанском примарном пољопривредном сектору, како би се стекла укупна слика ситуације и изгледа, узимајући у обзир неколико становишта.
Истраживање је обухватило 5.400 људи који раде у том сектору, углавном пољопривреднка, али и представницка
пољопривредних институција и истраживача са универзитета специјализованих за пољопривреду.

Илустрација: Модерне тракторе сви воле

Узорак фарми укључује све активности – од агро-шумарства до сточарства, укључујући агротуризам и прераду – које се
углавном спроводе на професионалном нивоу, али и на хоби нивоу. Ово су профили фарми: једном од пет фарми управља млада особа, а четвртином од укупног броја предузетнице, фарме су углавном до 5 хектара, али и оне преко преко 10 хектара. На образовном плану, узорак чини 13% дипломаца универзитета, 49% са средњом стручном спремом и 4,5% са само основном школом. У географском погледу заступљене су све италијанске региједок је учешће у анкети било је добровољно. Учешће у анкети имали су пољопривредници из Пијемонта, Венета, Емилије Ромање, Ломбардије, Тоскане и Апулија.
Према подацима до којих су дошли истраживачи, 80% интервјуисаних било је за иновацију (само 4,5% било
је очигледно против), али само 35% је било упознато са техникама прецизне пољопривреде, док је остатак слабо
познавао ту тему, а 22% никада није чуло за то. Од укупног броја, 22% анкетираних фарми верује да технике прецизне
пољопривреде није баш лако или их уопште није лако усвојити, а посебно их је тешко увести на малим фармама.
Њих 37% верује да пољопривредни конзорцијуми могу играти важну улогу у обуци о тој теми. Међу фармама које
примењују прецизну пољопривреду, 70% је оценило употребу ових техника као поштено или врло позитивно са економске тачке гледишта (ниједна није изразила негативно мишљење), а свако треће је учествовало у курсевима обуке на ту тему.

Илустрација: Дронови све чешће и на српским њивама

Што се тиче будућности, док једна од пет компанија намерава да инвестира у прецизну пољопривреду у наредних пет
година, 50% узорка је несигурно или не изражава мишљење на ту тему, што представља важно подручје за обуку и
консултантске активности у циљу пружања информација и обука. Од испитаника се могло чути да 78% њих верује
да савети о иновацијама могу бити врло или прилично корисни. Истраживање је спроведено у оквиру активности Националне асоцијације пољопривредника Италије ради подизања свести о значају иновација и савета у пољопривреди, посебно у вези са увођењем такозваног AKIS модела (односи се на примену иновација и истраживања). Систем пољопривредног знања и иновација је интегрисани систем који углавном укључује фарме, али и консултанте, истраживаче, комуникационе компаније и представнике сектора, чији је циљ да допринесу стварању паметне, одрживе и конкурентне пољопривреде.
Кад смо код иновација, приликом затварања упитника размотрено је и питање друштвених мрежа, које само свака пета компанија користи за промоцију својих активности, са преференцијама за Facebook (43%), а следе Инстаграм (28%) и WhatsApp (22% ).
Каква је ситуација у Србији можемо да нагађамо јер нисмо имали слично истраживање. Свакако је сигурно да и
пољопривредници у Србији највише користе Facebook и Инстаграм док им је Вибер дражи WhatsApp . Да нисмо далеко од Европе генерално и италијана говоре и бројни примери увођења навигациних система у меха-низацију,
роботизоване муже, продаје преко интернета али и гледања видео запи-са на друштвеним мрежама. Агробизнис магазин је један од најпопуларнијих јер га на Facebook прати преко 30000 корисника, на Инстаграм-у њих
14000 а значајно бележи и број посетилаца на сајту где премашује пола милиона читалаца месечно. Ипак има и даље оних који најрађе оду до киоска по свој омиљени часопис.

Извор: Агробизнис магазин

Srodni tekstovi

Оставите коментар