Нови Сад у пуном сјају: Како је изгледао 92. Међународни пољопривредни сајам

Од 17. до 22. маја Нови Сад је био престоница пољопривреде југоисточне Европе. На 92. Међународном пољопривредном сајму окупило се преко 1.000 излагача из 40 земаља, а манифестацију је, према подацима Новосадског сајма, посетило око 100.000 људи.

Сајам је отворио министар пољопривреде, шумарства и водопривреде др Драган Гламочић, а свечаности су присуствовали амбасадор Италије Лука Гори, председница Покрајинске владе Маја Гојковић, градоначелник Новог Сада Жарко Мићин и директор Новосадског сајма Слободан Цветковић.

У оквиру манифестације одржано је десет колективних изложби – представиле су се Италија, Холандија, Чешка, Шпанија, Мађарска, Европска унија, Северна Македонија, Црна Гора, Привредна комора Републике Српске и Амбасада Индонезије. Италија је ове године била у фокусу као Стратешки партнер сајма.

Пословни резултати и спонзори

Сајам је обележила снажна подршка водећих институција и компанија. Генерални спонзор био је Глобос осигурање, златни спонзор Ал Дахра, банка партнер Банка Поштанска штедионица, а дародавац у Поклон-игри била је компанија Ките ДОО. Најсрећнији посетилац, Вукашин Курбалија из Новог Сада, освојио је трактор John Deere 5045D.

Глобос осигурање забележило је велику посећеност штанда и остварило бројне пословне контакте. Компанија Ал Дахра одржала је преко 50 састанака са пољопривредницима и привредницима. Банка Поштанска штедионица је на лицу места обрађивала захтеве, а министар Гламочић и представници банке потписали су уговор о субвенционисаним кредитима. Компанија Ките продала је преко 10 трактора, два комбајна, више од 20 система за наводњавање и мноштво прикључних машина.

Међународни партнери

Италијански штанд окупљао је 15 компанија, укључујући Unitec, Sorma SPA и Cermac. Европска унија је организовала преко 30 програма – „Агрорaзговори“, „Питај стручњака“ и кулинарске наступе амбасадора ЕУ Емануела Жиофреа и Пламене Халачеве. Делегације из Аргентине, Кине, Чешке, Француске, Пољске, али и са Косова и Метохије обогатиле су програм.

Изложбе, технологије и традиција

Изложба пољопривредне механизације представила је машине у распону од 10.000 до 770.000 евра. Компанија ITN продала је велики број комбајна, а излагачи попут IMT-а, VGP-а и КITE-а пријавили су изузетне резултате. Издвојили су се и штандови посвећени дроновима и дигиталним решењима у прецизној пољопривреди.

Посебну пажњу привукао је Сајамски салаш, етно простор посвећен традицији Војводине, уз дегустације, старе рецепте и програм за децу.

Прехрамбени производи и нови послови

Изложбу производа са додатом вредношћу подржало је Министарство пољопривреде. Фрушкогорски мед, Ариљска малина, занатска пива, сиреви, оброци и производи малих домаћинстава бележили су рекордну продају. Многи су остварили договоре о дистрибуцији у земљи и иностранству – чак и до Канаде.

Образовање, панели и стручни сусрети

Одржано је преко 90 стручних догађаја – од „Дана воћара и виноградара“, преко панела о климатским променама, до конференција о задругама и паметним решењима. Велика пажња била је усмерена на промоцију органске производње, мере за младе пољопривреднике и представљање возила за анализу земљишта.

Закључак

Сајам је показао да је пољопривреда у Србији све иновативнија, све повезанија са светом и све атрактивнија младим генерацијама. Сајам није био само трговачки и технолошки центар, већ и место едукације, културе и подршке домаћим произвођачима.

Извор: Новосадски сајам

 

Related posts

У фокусу Кинеза српски мед, ракија, вина

Инспекција чешља угоститеље и проверава примену Уредбе обележавања производа са палминим уљем

Субвенције до 2,5 милиона динара по газдинству, ево ко има право на подстицаје