Od 21. do 24. novembra u hali 3 Beogradskog sajma održan je 13. Sajam etno hrane i pića pod imenom „Utemeljenje robne marke etno proizvoda“. U pitanju je najveća i najstarija regionalna smotra autentičnih prehrambenih proizvoda i pića koje se mahom prave na tradicionalan način. Poslednjeg dana sajma dodeljene su i brojne nagrade a stručni žiri doneo je odluku da glavnu nagradu sajma „Etno hrane i pića – robna marka iz Srbije“ dodeli Prvoj složenoj zadruzi „Naši voćari“ – Milićevo selo. Među nagrađenima se našla i Tanja Pantović i njeni „Keka suveniri“ za jedinstveni ratluk od maline.
– Ratluk od maline je nešto potpuno novo i drugačije na našem tržištu, uvek je svež i mek, topi se u ustima, a njegova receptura je drugačija od turskog ratluka. Naš ratluk uslužno pravi bonbondžijska radnja „Bosiljčić“ iz Beograda. Ratluk od maline je potpuno jedinstven jer se pravi od prave maline kojoj je isušena voda što samom ratluku daje jedinstven ukus – kaže za Agrobiznis magazin Tanja Pantović.
Tokom četiri dana Sajma posetioci su imali prilike da probaju zdrave seoske namirnice, kolače pravljene po receptima naših baka, da se podsete detinjstva ali i da probaju najneobičnije ukuse kao što je džem od ljute paprike, sremuš u šljivovici, kafu od žira, med od koprive, liker od bundeve, „pijanu“ aroniju… Na Sajmu je predstavljeno više od 2.000 različitih proizvoda karakterističnih za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina.
Kada bi napravili barem dvadeset različitih proizvoda i prodavali ih kako na domaćem tržištu tako i u svetu proizvodnja maline ne bi bila u krizi kao što je to slučaj danas smatra urednik Agrobiznis magazina Goran Đaković. Država mora da podrži projekte finalizacije proizvoda, naročito onih za kojima pada tražnja ili su u trenutno u nepovoljnoj situaciji. Svakako treba raditi na finalizaciji proizvoda i na taj način postizati bolje cene.