Потрошачи настављају да бирају храну која је добра за њих као и за планету. Зато је Nestlé данас свечано отворио нову фабрику за производњу оброка на биљној бази, поред постојеће фабрике у Сурчину. Инвестицијом од 80 милиона швајцарских франака и отварањем 220 нових радних места, нова фабрика производиће нутритивно богате и укусне оброке на биљној бази, чиме ће понудити додатне опције нашим потрошачима да уживају у уравнотеженој исхрани, а такође могу бити и одличне алтернативе у данима поста. Ова инвестиција одражава визију компаније Nestlé о одрживој производњи хране која је добра за људе и животну средину, и подржава развој локалног друштва.
Церемонији отварања присуствовали су председник Републике Србије, Александар Вучић, Њ.Е. амбасадор Швајцарске у Србији Урс Шмид, министарка пољопривреде Јелена Танасковић, министарка заштите животне средине Ирена Вујовић, министар привреде Слободан Цветковић и председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић.
„Заједно смо пре две године почели изградњу ове фабрике. Захваљујући швајцарској прецизности и вредним српским радницима радови су завршени на време и отворено је 220 нових радних места. Драго ми је што Nestlé неће овде стати и што планира будуће инвестиције. Циљ нам је да учврстимо регионално тржиште – то је пут ка европском тржишту и Србија је за то спремна. То ће бити огроман корак за нашу земљу и огромна прилика за даљи развој. Србија највеће субвенције даје за фабрике за производњу и прераду хране. Наша земља има велику сировинску базу и важно је да то искористимо на прави начин – да понудимо квалитетне прехрамбене производе који имају додатну вредност. Инвестиције Швајцарске су велики подстрек за нашу земљу и дају нам основ да верујемо да можемо да привучемо и друге швајцарске компаније. За само две и по године цео овај регион Србије изгледаће потпуно другачије, и захваљујем компанији Nestlé на свом доприносу том процесу,“ рекао је на свечаном отварању председник Србије Александар Вучић.
Нова фабрика, која се простире на 18.440 квадратних метара, производиће оброке из асортимана бренда GARDEN GOURMET, стварајући нове могућности укусних, хранљивих и иновативних производа на биљној бази, омиљених потрошачима широм Европе, али и региона. Коришћењем локалних састојака компанија Nestlé планира да додатно оснажи локалне произвођаче соје, са циљем одржавања јаких веза унутар локалне заједнице и српског друштва.
Бренд GARDEN GOURMET је део мисије компаније Nestlé да понуди потрошачима иновативне производе који су добри за људе и планету, без компромиса када је укус у питању. Компанија је 2022. године успоставила партнерство са локалним добављачем сојиног протеина у Србији и његовим пољопривредницима како би они прешли на регенеративну пољопривреду. Ово је начин обраде земљишта који ради на јачању природних екосистема и има за циљ заштиту, обнову и обнављање пољопривредних земљишта.
Госте су кроз нову фабрику повели представници локалног и регионалног топ менаџмента компаније Nestlé.
„Поносна сам што након 18 година изванредних пословних резултата у Nestlé Србија, отварамо ново, верујем, још успешније поглавље. Настављамо да унапређујемо технологију производње хране и едукујемо локалне добављаче и њихове произвођаче кроз наш програм регенеративне пољопривреде како би подржали одрживију производњу сировина у Србији. Проширивањем нашег асортимана на бази биља, корак по корак, радимо на обликовању одрживије будућности за све. У новој фабрици, такође ћемо применити највише стандарде еколошки одговорне производње, у којима смо пионири у Србији,“ рекла је Марјана Давидовић, директорка Nestlé за Србију, Црну Гору и Северну Македонију.
Nestlé ће у новој фабрици користити обновљиву енергију из хидроелектрана, неће производити комунални отпад и третираће сву отпадну воду на лицу места у свом сопственом постројењу за пречишћавање отпадних вода. Принципи циркуларне економије примењени су током изградње користећи изолационе еко-панеле направљене од рециклиране амбалаже Nestlé производа, као што су супе и мајонез.
,,Са новом фабриком, Србија постаје важан центар за производњу хране на биљној бази, не само у југоисточној Европи већ на целом континенту. То представља наставак нашег пута инвестиција и улагања у развој локалних ресурса и стручних људи. Нова фабрика користиће локално снабдевене сировине за производњу висококвалитетних производа, отварајући тиме нове могућности за испоруку укусних и хранљивих оброка на биљној бази и омиљених производа потрошача. Ова инвестиција показује дугорочно опредељење компаније Nestlé према Србији, а овај пројекат се уклапа у наше будуће планове за проширење наше локалне производне мреже. Такође, Србија је постала регионални пионир у примени принципа регенеративне пољопривреде у Nestlé-у, што није само наш приоритет, већ и начин да се одговори на климатске промене и заштити наше окружење, што верујемо да ће допринети остварењу општег циља постизања нулте емисије гасова са ефектима стаклене баште до 2050. године. Да бисмо постигли ове циљеве, Nestlé улаже 1,2 милијарде швајцарских франака глобално како би промовисао регенеративну пољопривреду широм нашег ланца снабдевања до 2025. године, “ рекао је Алесандро Занели, директор тржишта Nestlé-а за југоисточноевропско тржиште.
Nestlé је 2012. године преузео фабрику „Центропроизвода“, наставио производњу омиљеног српског бренда „Ц“ и започео производњу светски познатих THOMY и MAGGI производа као и асортимана за професионалне купце, које извози у више од 40 земаља широм света. У овом тренутку, компанија Nestlé Србија запошљава више од 700 људи у фабрици и корпоративном седишту фирме.