Како жене које производе храну могу да конкуришу за тржиште САД?

Аутор: draganadpetrovic
47 посета

Жене предузетнице са Западног Балкана, чије се компаније баве производњом хране, до 3. октобра могу да се пријаве на конкурс у оквиру пројекта „Жене у извозу хране“ (WEXPORT FOOD), како би њихови производи постали део америчког тржишта путем платформи Амазон и Валмарт.

То је речено данас у Привредној комори Србије на конференцији „Жене у српској индустрији хране“ организованој у циљу промоције пројекта WEXPORT FOOD и подршке женског предузетништва у Србији.Испред USAID CATALYZE Програм за подстицање раста и развоја малих и средњих предузећа (МСП) Драгана Буквички је објаснила да је програм „Жене у извозу хране“ (WEXPORT FOOD) покренут са циљем да подржи 11 женских компанија у прехрамбеној индустрији из земаља Западног Балкана, чији ће се селектовани производи наћи на електронским платформама за продају хране у САД, попут Амазона и Валмарта.

Навела је да програм спроводи Filly Foods LtD, компанија специјализована за продају етно, високо-квалитетне и премијум хране са седиштем у Вашингтону, а у сарадњи са консултантском агенцијом Дигитал Дриве из Београда.

Према њеним речима активност се реализује уз подршку регионалног CATALYZE Програма за подстицање раста и развоја малих и средњих предузећа (МСП), уз финансијска средства Америчке агенције за међународни развој (USAID).

Током јучерашње конференције учеснице су имале прилику да чују искуства успешних жена у индустрији хране, сазнају више о тренутним видовима подршке од стране државних органа или донаторских организација у земљи, али и учествују у дискусији о начинима и могућностима за креирање нових видова подршке за унапређење конкурентности женских бизниса у индустрији хране.

Помоћник директора Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију Привредна комора Србије Бојан Станић рекао је да се женско предузетништво у Србији из дана у дан све више развија и да је потребно уводити нове мере како би се пружила додатна подршка предузетницама у земљи.

Илустрација: Повезивање са другим тржиштима је од пресудног значаја за развој женског предузетништва 

„Трећину регистрованих предузетника у Србији чине жене, док међу оснивачима и законским заступницима привредних друштава четвртину чине жене“, рекао је он.

Помоћница министра за мала и средња предузећа и предузетништво, Министарства привреде Катарина Обрадовић Јовановић рекла је да су главни проблеми са којима се суочавају жене предузетнице у Србији недостатак радне снаге, набавка сировина, недовољно профитабилне гране индустрије за које се жене одлучују, као и захтевне административне процедуре.

Оценила је да је да је женско предузетништво специфично, те да је у оквиру петогодишње Стратегије предузетништва предвиђена подршка овом сектору, као и женама предузетницама које су породиље.

Предузетница Ксенија Албуновић, директорка компаније Гранум, рекла је да се њена фирма бави производњом здраве хране и истакла да је повезивање са другим тржиштима од пресудног значаја за развој женског предузетништва у земљи.

„Овај пројекат конкретно повезаће нас са америчким тржиштем и кренућемо за почетак са онлајн продајом“, рекла је Албуновић.

Извор: https://rtv.rs/sr_ci/ekonomija/balkan/preduzetnice-koje-proizvode-hranu-konkurisu-za-trziste-sad_1375041.html

ФОТО: Pixabay

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар