Захваљујући савременим технологијама, пре свега заснованим на сензорима, пољопривредна механизација ради на пољима са много неравнина и нагиба, због тога је осмишљен систем за „компензацију нагиба“ неопходан за правилно мерење положаја и равномерно орање поља. Без компензације нагиба, када машина вози неравнину и нагиње се улево, трактор ће се такође нагнути улево. Ово ће резултирати мерењем машине са одступањем улево у односу на тачан положај.
Инерцијална мерна јединица (IMU) исправља ово одступање. Компензује нагиб машине од убрзања и угаоне брзине и прецизно израчунава тачан положај машине чак и када је под углом.
Без компензације нагиба, јер се трактор на врху такође нагиње улево када се трактор нагне улево, трактор изгледа као да се померио улево, као у плавој сенци. ИМУ израчунава нагиб трактора и уклања привидно одступање, изводећи тачан положај трактора.
Комбинација ових технологија омогућава већу прецизност у аутоматизованој вожњи са грешком од само неколико центиметара, чак и када се користи на неравним пољима. Ово чини рад веома прецизним и смањује оптерећење за фармере, пошто се аутоматизована вожња заснива на високо прецизном позиционирању.
Посебан видео систем омогућава истовремени рад машина без посаде и са посадом.
Ова технологија комбинује слике са камера постављених на све стране трактора како би створила поглед из птичје перспективе и приказала јасну слику подручја око трактора од 360 степени. Користи се за надгледање околине током рада без посаде.
Atsushi Shinkai из Одељења за инжењеринг компактних трактора објаснио је следеће: „Самовозећи трактори данас имају низ ограничења из функционалних и безбедносних разлога у поређењу са тракторима које возе људи, а употреба је ограничена на релативно уобичајене околности. Да би самовозећа пољопривредна механизација постала чешћа у будућности, потребно је да омогућимо таквој механизацији да ради оно што свака обична машина може. Верујем да ће то захтевати развој технологија како би се осигурало да машине могу да раде са стабилношћу и адекватном безбедношћу чак иу тешким окружењима. Биће неопходне разне технологије да би самовозећа пољопривредна механизација постала широко распрострањена, а да би се осигурала безбедност у свим условима, мислим да ће бити потребне технологије АИ камера (ове камере имају на пр. могућност препознавања објекјата и лица).“
Употреба два типа сензора са различитим радним дометима омогућава откривање људи и препрека свуда око трактора, како близу тако и даље, горе и доле, лево и десно. Ово омогућава систему да заустави трактор када се открију препреке на пољу и спречи ненамерно покретање у самосталној вожњи.
Извор: https://www.kubota.com/kubotapressjp/autonomous-am/index.html