Према подацима Агенције за безбедност саобраћаја, у Србији се годишње догоди око 500 несрећа у којима учествују трактори. Нажалост, за годину у таквим несрећама погине више од 30 људи. У време интензивних пољопривредних радова трактора је више на путевима, па стручњаци упозоравају на додатни опрез.
На путу из Темерина ка Бечеју је увек гужва. Уз пут су салаши и њиве па је доста и трактора који користе магистралу. Јанош Фараго каже да возачи аутомобила не разумеју како трактор функционише у саобраћају.
Када се формира колона на путу, свако скретање улево је ризик.
Рудолф Тот, пољопривредник из Темерина истиче да други учесници у саобраћају не очекују да ће неко да скрене са асфалтног пута. Значи људи једноставно само обилазе и не обраћају пажњу. Шта је сад ту проблем, мало су и машине старије, тако да сигнализација можда се не види толико“, додаје Тот.
Недостатак опреме кривац за више од половине несрећа
У више од половине случајева када страда или се повреди тракториста, разлог је то што трактор нема кабину или заштитни рам. А таквих је око 100.000 трактора.
„У току сезоне пољоприврених радова, најчешће повреде због којих нам се пацијенти јављају су повреде шаке, ноге, главе, грудног коша, и то је углавном разлог, умор, алкохолисаност, непажња“, каже Јасмин Османовић из Службе хитне медицинске помоћи у Шапцу.
Саветује возаче да буду одморни, да се морају хидрирати, пити течност, воду, а не алкохол.
У 41 одсто случајева узрок несреће са учешћем трактора је неприлагођена брзина, а у 30 одсто неисправна светла или показивачи правца.
Извор: