Чување приколица и расипача минералног ђубрива

Аутор: dzonioff
38 посета

Приколице су изузетно важне у процесу пољопривредне производње, како са аспекта сигурног и благовременог превоза пољопривредних производа, тако и са аспекта безбедности. После завршене сезоне, прва мера је чишћење и прање од биљних остатака и земље, посебно рубова на страницама, где је могуће задржавање влаге.

Потребно је прегледати да ли су црева хидрауличног система неоштећена, а уколико има оштећења и трагова цурења уља, треба их заменити. Електро инсталација на приколици мора бити исправна, као и сви механизми за затварање страница, ради спречавања неконтролисаног и изненадног отварања у току транспорта. Посебну пажњу треба посветити провери система за кочење, као и визуелна провера шасије да ли има видљивих оштећења или пукотина, које могу настати услед преоптерећења и лошег пута. Једном годишње треба скинути точкове, прегледати кочнице и подмазати лежајеве точка.

Пнеуматике за време зимског мировања треба напумпати на одговарајући притисак и уколико има остатака уља и мазива треба их отклонити. Просторија за смештај треба да буде сува и без утицаја директне сунчеве светлости. Наменске приколице, које на поду имају ланце и механизме за разбацивање стајњака, треба подмазати и науљити.

Расипачи минералног ђубрива су посебно осетљиви за припрему за дуже мировање. Уколико се припреме не обаве на правилан начин после зиме када дође време за поновну употребу, обично су неупотребљиви и захтевају додатне поправке. Минерална ђубрива су због свог састава изузетно агресивна на металне делове расипача и изазивају озбиљна оштећења која доводе до поремећаја у раду машине. Абразивном дејству су посебно изложени механизми за изузимање и дозирање минералног ђубрива. После сваке употребе расипач треба добро опрати, осушити и подмазати све хабајуће делове антикорозивним средством. Све мазалице после прања треба подмазати и тако истиснути остатке воде које остају после прања. Сва места која имају оштећења (скинута боја и корозија) треба добро очистити и офарбати. Пнеуматици и остали склопови се припремају на исти начин као и код осталих машина.

Жељко Лазић

www.agrobiznis.rs 

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар