Процењује се да у Србији преко 100.000 трактора нема заштитни рам. Директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић упозорава да је за три године 78 људи изгубило животе у незгодама са тракторима на путу, а 86 ван пута. Најављује да ће субвенционисање рама трајати три године, нови конкурс је у јануару, а план је да се обезбеди преко 10.000 трактора.Пројекат Агенције за безбедност саобраћаја за субвенционисану доделу сигурносних рамова за тракторе, које је израдила, моделирала и испитала Агенција у сарадњи са Машинским и Пољопривредним факултетом трајаће три године.
Грађани рамове добијају бесплатно, конкурс траје до понедељка, 26. децембра, а од јануара почиње нови. Министарство за саобраћај је одредило 125 милиона динара за куповину субвенционисаних рамова, а до сада је стигло преко 4.000 захтева.
„Ове године ће бити израђено преко 4.600 рамова. Још немамо довољно пријава, али очекујемо, сваки дан пристижу па ћемо имати до 5.000, што је довољно, како бисмо поделили све рамове које наши суграђани добијају бесплатно“, наводи Бранко Стаматовић.
Сви сигурносни рамови ће бити испоручени на територији локалне самоуправе одакле су подносиоци захтева. Постојаће упутство за уграђивање рама, а након тога ће бити обављено и испитивање како би рам имао своју заштитну функцију.Након тога власници ће моћи да региструју свој трактор и да га упишу у саобраћајну дозволу као трактор са заштитном структуром.
Илустрација: Власници ће моћи да региструју свој трактор и да га упишу у саобраћајну дозволу као трактор са заштитном структуром.
Зашто је важан заштитни рам
Стаматовић истиче да се процењује да у Србији постоји преко 100.000 трактора који немају заштитни рам.
Довољна је једна секунда да се трактор преврне, поготово на неприступачним теренима у току радова и зато је, истиче, рам једина заштита. За три године 78 људи је изгубило животе у незгодама са тракторима на путу, а 86 ван пута.
„Тај заштитни рам штити возача трактора у случају превртања и то јесте његова основна функција. За три године је 86 особа изгубило живот на трактору, али ван пута. То се догодило негде у шуми, ван пута, приликом радова на њиви. И када дође до превртања трактора возач директно подлеће под трактор и последице су катастрофалне, најчешће са смртним исходом“, упозорава директор Агенције за безбедност.
Пројекат субвенционисања рама траје три године и план је да се на тај начин обезбеди преко 10.000 трактора.
На сајту за безбедност саобраћаја се налазе неопходне информације подаци за подношење захтева.
Изгубљено 536 живота
„У овој години, до овог тренутка имамо 536 изгубљених живота у саобраћајним несрећама. Имамо повећање у односу на претходну годину када је изгубљен 521 живот. Постоји повећање и у Европи и на нивоу целе ЕУ“, упозорава директор Агенције.
Посебно забрињава, наглашава, да је у овој години до данас живот изгубило дванаесторо деце, која најчешће страдају у аутомобилу када их превозе родитељи. Зато апелује на родитеље да децу превозе на одговарајући начин и у адекватном седишту. Такође, посебан је апел возачима и на ограничење брзине у зонама школе.
Објашњава да се 2020. и 2021. година обележавају као ковид године, а да се о овој и наредним говори као постковид и да постоји повећање страдања у саобраћају у свим земљама Европе.
„То нам указује да мора више да се ради. Ради се репресија и контрола саобраћаја, а прави се резултати добијају у комбинацији с превентивним активностима“, каже Стаматовић. Наводи да је почела јавна расправа о изменама закона о безбедности саобраћаја, а грађани се на сајту МУП-а могу информисати и пријавити за учешће.
Илустрација: Пројекат субвенционисања рама траје три године и план је да се на више од 10.000 трактора
Посебан акценат у изменама закона је дефинисање тротинета као лаког електричног возила. Такође, постојаће и одређена правила за возаче на којим ће површинама и на који начин моћи да се крећу. Измене закона омогућиће и регистрацију олдтајмера, возила од историјског значаја.
За празнике се уобичајено очекује повећана гужва у саобраћају и Стаматовић поручује возачима да буду стрпљиви, пажљиви, да поштују ограничење брзине и не користе алкохол кад управљају возилом.
Извор: https://www.rts.rs/page/stories/ci/story/124/drustvo/5066228/stamatovic-traktori-ram-subvencije-zakon.html