5 важних фактора за продају бораније

Аутор: draganadpetrovic
463 посета

Већ смо писали о гајењу бораније и томе како да је на економичан начин произведете. Али увек када имамо нешто у већој количини, питамо се, како то да продамо? Исто важи и за боранију.

Продаја бораније у Србији је прилика која се пружа пољопривредницима, трговцима, малопродајама, прерађивачима хране и ресторанима. Боранија је популарна и цењена повртарска култура у нашој земљи, са широком употребом у исхрани, а посебно током летњих месеци. Кључ успешне продаје бораније лежи у разумевању тржишта, идентификацији потенцијалних купаца и прилагођавању понуде њиховим потребама.

Код нас се борања за разлику од пасуља који је из исте породице, производи на већим површинама и већ смо писали о гајењу бораније у пластенику. Сада дајемо савет о томе шта би требало да знате уколико одлучите да кренете у ову производњу.

1. Тржишна потражња за боранијом у Србији је константна, посебно у сезони када је овог поврћа има у изобиљу. Потрошачи цене боранију због њеног укуса, хранљиве вредности и могућности за разнолику припрему. Потражња долази од различитих сегмената тржишта:

2. Велики малопродајни ланци: Ланац супермаркета и трговинских ланаца су значајни купци бораније. Ови ланац често траже константну и поуздану набавку свежег поврћа. Успостављање сарадње са овим ланцима може бити корисно за произвођаче бораније који могу осигурати константан снабдевање и задовољити високе стандарде квалитета. Недостатак у трговини са великим ланцима је што новац добијатена одложено, продајна цена се снижава како би и трговци нешто зарадили али када дође рок за плаћање по правилу вам на рачун стиже велика сума новца у зависности од испоручене количине.

Али са малим количинама немате шта код њих да тражите па је следећа степеница локална пијаца.

Илустрација: Потражња за боранијом је константна током целе године

3. Локалне пијаце су још један значајан канал за продају бораније. Потрошачи често бирају да купе поврће директно од произвођача на овим местима, ценећи свежину и могућност да подрже локалне произвођаче. Присуство на пијацама може омогућити директну интеракцију са купцима и бржу продају и што је најважније, добијате директан новац одмах без одлагања што је свакако предност.

Недостатак оваквог пласмана бораније је што су ресторани релативно мали потрошачи и нису им потребне велике количине али предност је што су редовни купци јер имају сталну потражњу за боранијом током целе године без прекида.

4. Прерађивачи хране: Произвођачи конзервиране или смрзнуте хране такође су потенцијални купци бораније. Боранија се често користи у конзервирању или замрзавању како би се омогућило да буде доступна током целе године. Ови прерађивачи су заинтересовани за веће количине бораније и могуће су дугорочне пословне сарадње.

5. Цена бораније варира у зависности од фактора као што су сезона, квалитет, сорта, регион и канал продаје. У сезони када је боранија свежа, цена обично има тенденцију да буде нижа због веће понуде. Међутим, у вансезони, када је боранија мање доступна, цене могу бити више.

Боранија здравље на тањиру

 

У закључку, продаја бораније у Србији има различите потенцијалне купце. Разумевање њихових потреба, константан квалитет, прилагођене понуде и истрајност у испоруци су кључни фактори за успешан пласман бораније на тржишту. Развој дугорочних пословних односа са купцима може довести до стабилног прихода и успешног пословања у области производње бораније у Србији.

Извор: https://pupoljak.rs/2023/09/04/proizvodnja-boranije-je-isplativ-posao-evo-sta-bi-trebalo-da-znate-o-prodaji-boranije/

ФОТО: Pixabay/ Unsplash

Srodni tekstovi

Оставите коментар