Да ли знате разлику између белог и црвеног кромпира?

Аутор: draganadpetrovic
340 посета

Постоји више врста/сорти кромпира, али најчешће се употребљавају бели или црвени. Али, знате ли по чему се они разликују и који је здравији?Обе врсте кромпира богате су угљеним хидратима и то специфичном врстом угљених хидрата који одржавају црева здравима. Конзумирање црвеног и белог кромпира такође вам може помоћи да уносите довољно калијума и витамина Ц.

Гледајући удео храњивих ствари и нутритивну вредност, и бели и црвени кромпир су јако слични. Оба су богата угљеним хидратима, калијумом и витамином Ц и садрже отприлике 150 калорија. Но, начин на који припремате кромпир утиче на то колико ће ова намирница заправо бити добра за ваше тело и здравље. Боље је јести печени и кувани кромпир него пржени.

Главна разлика између ове две врсте кромпира је удео угљених хидрата. Наиме, просечни бели кромпир садржи 36,5 грама угљених хидрата, а црвени 33,9 грама. Уз то, бели крумпир има и нешто мало више калорија (159) у односи на црвени (151).

Једна од највећих предности црвеног и белог кромпира јесте то што садрже врсту скроба који је сличан влакнима и угљене хидрате које ваше тело не може да пробави. Таква врста скроба пролази кроз желудац и танко црево и онда се у дебелом цреву почиње ферментисати.

Илустрација: Црвени и бели кромпир садрже скроб сличан влакнима

Ферментисањем се хране добре бактерије у цреву због чега се кромпир сврстава у пробиотичку храну. Овај процес помаже умножавању добрих бактерија, тако да оне надмашују лоше бактерије и одржавају ваша црева здравима.

Осим што помаже у контроли шећера у крви, резистентни скроб у кромпиру такође може помоћи да се осећате сити, спречава затвор, снижава лош холестерол и ризик од рака дебелог црева.Кромпир је такође богат и калијумом и витамином Ц који одржава кожу здравом, помаже у метаболизму протеина и игра важну улогу у вашем имунолошком систему. Црвени компир овде има благу предност у односу на бели, будући да садржи готово двоструко више антиоксидативних спојева, зависно од тога колико су пигментиран.

Укратко, обе врсте имају своје предности, а начин припреме је кључан да би кромпир био добар и здрав за вас. Многи воле помфрит, али то није најздравија опција јер се кромпир у том случају пече у много уља, а потом се и доста посоли.

Илустрација: Бели кромпир је бољи извор гвожђа и калцијума/ Фото: Pixabay

Црвени кромпир можда има мање калорија и угљених хидрата, али бели (односно жути) кромпир је бољи извор гвожђа и калцијума.

Извор: https://www.agrotv.net/koja-je-razlika-izmedju-belog-i-crvenog-krompira/

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар