Газдинство Перески из Струге у Македонији бави се производњом уља, чипса и путера од лешника и уља од лешника и ђумбира. Они су од оних произвођача код којих је сваки сегмент искоришћен, па тако од љуске која остане праве пелет и може се рећи да тиме заокружују производњу и еколошки су чисто газдинство.
– Ми смо газдинство Перески из Струге у Македонији, имамо производњу хладно цеђеног уља од лешника. Имамо своје засаде лешника на три хектара, стара аутохтона македонска сорта. Лакши је за одржавање од других комерцијалних сорти, италијанских. Потребно му је доста воде и добра храна. Хранимо са природним ђубретом, не прихрањујемо са вештачким. Задовољни смо приносима које остварујемо са таквим начином прихране – каже Зоран Перески и додаје:
– Од лешника добијамо чипс, цедимо уље, правимо путер, а од љуски правимо пелет, што значи да смо све максимално искористили. Не бацамо ништа.
Додаје да је за литар уља потребно, у зависности од квалитета лешника, од 4,5 до 5 килограма.
– Уље од лешника садржи доста Е витамина, омега 3, омега 6 и омега 9 киселина, витамин Б1 и Б2, гвожђе, цинк, селен, калцијум, магнезијум, натријум и калијум – рекао је власник бренда Перески, уз тврдњу да је боље и од маслиновог.
Илустрација: Од лешника праве уље, а од љуски правимо пелет
Поред овог уља први су направили уље од ђумбира и лешника.
– Први смо направили уље од лешника и ђумбира и то је природни антибиотик који помаже чишћењу плућа, код упале синуса, за зглобове. Користи се једна пипета за одрасле, а за децу је довољна једна кап из пипете у чај и уз лимун – објаснио је Перески.
Уље лешника добро је за подизање имунитета, елиминисање паразита из црева и пробаву, одржава баланс хормона, добро је за неговање суве коже и код опекотина, помаже производњу колагена, јача коштано ткиво.
Извор: https://www.ekapija.com/news/4965669/od-ulja-do-peleta-kako-zaokruziti-proizvodnju-lesnika
ФОТО: Pixabay
1 коментар
BWER sets the standard for weighbridge excellence in Iraq, offering innovative, reliable systems and dedicated support to ensure optimal performance and client satisfaction.