Грожђе снижава холестерол и умањује ризик од срчаног и можданог удара

Аутор: draganadpetrovic
246 посета

Конзумирање грожђа смањује ниво холестерола што може помоћи у спречавању срчаних и можданих удара, резултати су најновије студије спроведене на Калифорнијском универзитету у Лос Анђелесу. Истраживање
је трајало осам недеља а импозантни резултати студије објављени су у часопису Нутриентс (енг. Nutrients). Истраживањем је руководио нутрициониста и професор на Медицинском факултету калифорнијског
универзитета Заопинг Ли.

Осам недеља истраживања
У истраживању калифорнијског универзитета учествовало је 19 здравих особа различитих година које су, по препоруци научника, пуне четири недеље конзумирали храну богату полифенолима и влакнима. Потом им је
наредне четири недеље у исхрану сваког дана додавано 46 грама праха грожђа што је еквивалент две порције калифорнијског стоног грожђа. Да би се видео тачан учинак грожђа на људски организам учесницима у овом
експерименту узети су узорци урина и столице пре и након четворонедељног коришћења праха од грожђа.Резултати су заиста сјајни. Конзумирање грожђа значајно је повећало разноврсност бактерија у цревима што се сматра неопходним за јак имуни систем. Осим тога грожђе је значајно смањило ниво холестерола, супстанце
сличне масти у нашој крви која може довести до зачепљења артерија и
сматра се за узрок тешких срчаних обољења и можданог удара. Утврђено је и да је свакодневно конзумирање праха од грожђа утицало на умањење нивоа жучне киселине које играју важну улогу у метаболизму и преради
холестерола – рекао је професор Ли.

Илустрација: Грожђе је богато полифенолима који одржавају здравим крвне судове/ Фото: Pixabay

Он је истакао да је одавно познато да грожђе и друго воће попут јабуке садржи антиоксиданте зване полифеноли. У питању су органска једињења која су природно присутна у биљкама и која одржавају крвне судове здравим и флексибилним што је неопходно за добру циркулацију. Ипак, резултати студије изненадили су и професора Лија.Грожђе има благотворно дејство на бактерије у цревима, што је одлична вест, јер су здрава црева кључна за добро здравље. Ова студија продубљује наше знање и проширује спектар здравствених бенефита које грожђе има за
људско здравље, посебно када је у питању снижавање холестерола у организму што није ни мало лако – додао је он.
Током истраживања стручњаци су анализирали микробиоту, милијарде сићушних микроба који настањују људски организам који су важни за његово правилно функционисање. После четири недеље конзумирања праха од
грожђа установљено је да је дошло до повећања микробне разноврсности
посебно међу корисним бактеријама. Уочено је повећање бактерије аkermansia која живи у цревној флори и благотворно утиче на метаболизам глукозе и липида, као и на регулисање телесне тежине. Уз смањење
холестерола и жучне киселине, која је директно повезана са метаболизмом холестерола, грожђе сада више нема сумње игра значајну улогу у здрављу црева и комплетног људског организма.И ранија истраживања спроведена у Немачкој и Северној Ирској доказала су да конзумирање не само грожђа већ и вина имају велику корист за срце. Чак
је установљено да три чаше од 125 милилитара црног вина недељно снижава
крвни притисак. Истраживачи у Калифорнији утврдили су и да флавоноиди,хранљиве материје којих има у изобиљу у воћу, поврћу, чају и другој биљној храни, има позитиван ефекат на ниво крвног притиска

Илустрација: Импресивни резултати о грожђу на универзитету у Калифорнији/ Фото: Pixabay

Шта су полифеноли?
Грожђе и друго воће попут јабука садржи антиоксиданте који се зову полифеноли. Ова органска једињења су природно присутна у биљкама.Постоји више од 8.000 врста полифенола, укључујући оне који постоје у
поврћу и оне који се налазе у црном вину након ферментације грожђа.Поред грожђа висок ниво полифенола и других фитохемикалија, односно микронутријената који стимулишу стварање неурона налази се и у јабукама.
Ово су потврдила и лабораторијска истраживања на мишевима којима су се у мозгу регенерисали неурони након редовног конзумирања јабука. За то су заслужна два једињења – кверцетин у кори и докозахексаеноинска киселина
(DNA) у месу јабуке. У питању је омега-3 масна киселина која је примарна структурна компонента људског можданог церебралног кортекса. Занимљиво је да се ово односи искључиво на конзумирање свежих јабука и то са кором, док сок од овог воћа нема те ефекте. Али, изгледа да су наши стари то знали и пре научних доказа, јер су баке увек говориле: “Једна јабука на дан држи лекаре ван куће.“ Јабукама сада свакако треба додати и грожђе
које, доказано, умањује ризик од срчаног и можданог удара.

Извор: Агробизнис магазин

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар