Велики број посетилаца последњег дана сајма „Винска визија отвореног Балкана“. Додељене су награде најбољима за вина, ракије и кулинарство, одржано више од 2.000 састанака и потписане стотине уговора. Оцена излагача – све на врхунском нивоу и потврда потенцијала.
Платинасти, златни, сребрни и бронзани добитници награда за вино – презадовољни. Трофеје за најбоље добили су – црвено вино винарије „Темет“, бело вино винарија „Фруг“, бело вино од аутохтоне сорте – „Грашaц“, винарије „Винчић“, најбољи розе – „Шато Камник“, пенушаво вино – винарија „Александровић“, оранж вино – винарије „Бикицки“, а најбоље слатко вино је „Три сунца“ – Фрушкогорских винограда.
Додељени су и национални трофеји, за Албанију – винарија „Енофама“, за Србију – винарија „Делена“, а за Северну Македонију – „Тиквеш Chateaux & Domaines“.
Милан Симић из „Тиквеша“ истиче да готово сваке године добијају сјајне награде. „И ове године смо добили награду за белу воду, црвено вино, једна сјајна етикета која је препозната на Отвореном Балкану, али и широм света“, додаје Симић.
Радован Ђорђевић из винарије „Чокот“ указује да су, поред вина из региона, присутни излагачи из целе Европе, увозници, дистрибутери. „То с једне стране чини да и ми кад пробамо та вина и препознамо и чујемо коментаре, чини да будемо што бољи и да улажемо у све веће напоре да производимо боља вина“, каже Ђорђевић.
На „Винској визији“ веома важне и ракије, стручни жири оцењивао је и наградио најбоље. Излагачи сагласни – велики потенцијал који треба да се искористи.
Илустрација: Српска вина имају велики потенцијал
Милош Шкорић из дестилерије „Горда“ наводи да је промоција ракија изузетно битна за Србију, јер је Србија земља ракије. „Србија треба да профилише то као национални производ, тако да држава све више учествује у промоцији нашег пића“, додаје Шкорић.
Милош Зарић из дестилерије „Зарић“ истиче да је ракија национални бренд и да је изузетно битно да се диже локални карактер ракије.
Улрик Нијс, „директор Spirits Selection by CMB“, сећа се да је био потпуно запањен када је први пут пробао ракију. „Био сам потпуно запањен колико у њој има баштине, културе и занатства. И цео свет заиста тежи за таквим духом, не желе маркетиншки производ, желе праву баштину и ракија има све“, додаје Нијс.
Илустрација: Уз вино најбоље иде домаћа храна
Представљена и најбоља јела
У халама 5 и 11 Београдског сајма – Визија хране. Представљена су најбоља јела, специјалитети и ресторани региона. Новитет овогодишњег сајма је такмичење младих кувара и тимова до 25 година.
„Одушевљени су ониме што смо пружили као домаћини, а након тога су уживали у храни и вину и повратна информација је да су потпуно одушевљени и презадовољни и доћи ће нам наравно и следеће године“, каже Урош Урошевић, високопрофесионални шеф кувар.
Испуњених шест хала, подељене у три целине, нису биле довољне да се представе сви потенцијали региона – организатори су себи поставили нове задатке и циљеве и успешно завршили три дана винског спектакла.
Извор: https://www.rts.rs/vesti/ekonomija/5588082/vinska-vizija-sajam-vino-otvoreni-balkan.html
ФОТО: Pixabay