Како успешно промовисати свој бренд: Први кораци ка препознатљивости

Аутор: Gdjakovic
72 посета

У последњих неколико година, пољопривредни произвођачи широм Србије све више препознају вредност брендирања својих производа. Било да је реч о домаћем ајвару, сиру, меду, сушеном воћу или природним соковима, купци све чешће траже производе са „причом“ – а управо ту почиње бренд.

Бренд није само етикета. Он представља целокупан утисак који производ оставља: изглед, име, укус, начин на који је упакован, али и то ко стоји иза њега. И што је најважније – зашто је баш тај производ вредан пажње купца.

Први корак: име и порука

Избор имена је основа сваког бренда. Идеално име је кратко, једноставно и лако памтљиво. Може бити инспирисано регионом, породичном традицијом, локалним изразом или чак личним надимком. Уз то, важно је имати кратку поруку која прати производ, попут: „Домаће са Голије“, „Породична производња из Запланине“ или „Без адитива – директно са имања“.

Та порука треба да буде јасна и доследна – како на паковању, тако и на друштвеним мрежама, пијаци, сајму или у директној комуникацији.

Изглед продаје

Потрошачи прво виде – па онда пробају. Због тога је изглед производа пресудан. Нема потребе за скупим паковањем, али мора бити уредно, читљиво и доследно. Тегла домаћег џема са ручно написаном етикетом, ако је укусна и искрено представљена, може оставити већи утисак него индустријски производ.

Паковање треба да носи основне податке: назив, састав, количину, контакт и – ако је могуће – визуелни елемент који асоцира на домаће, природно и аутентично.

Приче које се памте

Купци данас не купују само производ – они купују причу. Како сте почели? Где се бере воће? Ко га прави? Да ли су рецепти из породичне традиције? Све то чини бренд. Кратак текст на полеђини паковања, прича на Инстаграму, фотографија из баште – то су детаљи који праве разлику.

Један произвођач из околине Лознице уз сваку теглу ајвара ставља и картончић са реченицом: „Руком брано, с љубављу мешано“. Купци се враћају, јер знају ко стоји иза тегле.

Онлајн присуство – ново лице бренда

Уколико желите да вас примете и ван локалне пијаце, присуство на друштвеним мрежама је неопходно. Не треба вам професионални маркетинг – довољно је да направите профил и објавите слике из производње, малу причу о производу, информације о доступности. Инстаграм, Фејсбук, па чак и Вибер-групе са купцима – све су то бесплатни начини да се глас о вашем бренду прошири.

Важно је да будете присутни, редовни и љубазни. Одговорите на поруке, захвалите се, понекад објавите и анегдоту или савет.

Сајмови и локални догађаји

Присуство на локалним манифестацијама, фестивалима хране и сајмовима је изузетно важно за видљивост. Понесите флајере, визит-карте или налепнице са својим логотипом и контактима. Лични контакт и добра препорука често су најбољи маркетинг.

Чувајте поверење

Бренд се гради дуго – и лако губи. Купци који вас једном изаберу, очекују да добију исти квалитет сваки пут. Будите искрени у саставу, не правите компромисе са сировинама и увек одржавајте исти стандард. Поверење је оно што чини бренд живим.

Промовисати пољопривредни бренд данас није луксуз – већ потреба. И није недостижно. Уз мало труда, маште и доследности, сваки произвођач може изградити свој препознатљив идентитет. Јер добар производ вреди – али добар бренд се памти.

Srodni tekstovi