Nestlé објавио финансијске резултате за 2022. годину

Аутор: draganadpetrovic
202 посета
  • Укупна продаја порасла је за 8,4 одсто и износи 94,4 милијарде швајцарских франака.
    Девизном пословању продаја је пала за 0,9 одсто.
    • Органски раст достигао је 8,3 одсто, са реалним унутрашњим растом (РИГ) од 0,1 одсто и
    растом цена од 8,2 одсто као последица високе инфлације. Позитиван органски раст
    забележен је у већини земаља и категорија.
    • Прогнозе за 2023. годину: очекује се годишњи органски раст продаје од 6 до 8 одсто,
    као и маржа оперативне добити при трговању од 17 до 17,5 одсто.
    • Циљеви до 2025. године: пројектује се средњи једноцифрени органски раст продаје и
    повратак на распон марже оперативне добити при трговању од 17,5 до 18,5 одсто.

Београд, 16. фебруара 2023. године – Nestlé, највећа прехрамбена компанија у свету,објавила је пословне резултате за 2022. годину. Марк Шнајдер, извршни директор компаније Nestlé, тим поводом је изјавио:
„Прошла година донела је бројне изазове, како за породице и друштво, тако и за пословну заједницу. Инфлација је порасла на ниво без преседана, притисци трошкова живота су се појачали, а ефекти геополитичких тензија осећали су се широм света. Цео Nestlé тим је показао висок ниво одговорности док смо се сналазили у овим тешким околностима. Органски раст је био солидан, марже су остале отпорне, а развој наше основне зараде по акцији снажан. У исто време,обезбедили смо приступ прехрамбеним производима и приступачним понудама широм света.Очекујемо да ће 2023. година бити још једна коју ће обележити снажан органски раст, са фокусом
на обнављање наше бруто марже, повећање маркетиншких инвестиција и слободног тока новца.“

Такође, Марк Шнајдер је истакао да се током 2022. године потврдила дугогодишња стратегија компаније у домену исхране – Добро за вас, добро за планету. Предузети су важни кораци усмерени ка додатном ојачавању водеће праксе одговорног маркетинга и обезбеђивању транспарентности нутритивне вредности глобалног портфолија. У исто време, унапређена је примена климатског плана.

Продаја на нивоу Nestlé Групе
По категорији производа, највећи допринос органском расту дала је Purina PetCare, са својим премиум брендовима Purina Pro Plan, Purina ONE и Fancy Feast, као и ветеринарским производима. Продаја кафе је расла високом једноцифреном стопом у различитим брендовима И географским подручјима. Продаја Starbucks производа порасла је за 12,9 одсто и достигла 3,6 милијарди швајцарских франака. Исхрана за бебе је забележила двоцифрени раст у великом броју земаља и категорија. Кондиторски производи су забележили висок једноцифрени раст, где се посебно истиче бренд Kit Kat. Продаја вегетаријанске и биљне хране расла је средњом једноцифреном стопом, а бренд Garden Gourmet је у Европи наставио да бележи двоцифрени раст.

Зона Европа
Зона Европе бележи повећање тржишног удела у кондиторским производима, храни за кућне љубимце и исхрани за бебе. По категорији производа, кључни покретач раста био је Purina PetCare, нарочито њени премиум брендови Gourmet, Felix и Purina Pro Plan. Раст је био снажан на свим каналима,посебно у е-трговини и специјализованим продавницама за кућне љубимце. У изазовном окружењу, Зона Европа је показала отпорност и посвећеност дугорочном улагању.
Nestlé је најавио инвестицију од 40 милиона швајцарских франака за нови производни погон у регији
Волин у Украјини.Органски раст износи 7,2 одсто, уз раст цена од 6,4 одсто, док је RIG, услед ограничења понуде, достигао 0,9 одсто.

Прогноза за 2023. годину
У току 2023. године, Nestlé очекује да годишњи органски раст продаје буде између 6 и 8 одсто.Процене су да ће маржа оперативне добити при трговању бити између 17 и 17,5 одсто. До 2025.године, очекује се одрживи средњи једноцифрени органски раст продаје и повратак на распон марже профита при трговању од 17,5 до 18,5 одсто.

Извор: Агробизнис магазин

Srodni tekstovi

Оставите коментар