Coca-Cola HBC AG je započela proces akvizicije vodeće domaće konditorske kompanije Bambi od fonda Mid Europa Partners u vrednosti od 260 mil EUR, saopšteno je iz te kompanije.
Konačni sporazum će biti definisan kroz završna usaglašavanja, a akvizicija ostaje podložna uobičajenim uslovima i odobrenjima nadležnih organa zbog čega se očekuje da će proces biti okončan u drugom kvartalu 2019. godine. Naša strateška namera je da ova akvizicija omogući kompaniji nove razvojne mogućnosti u Srbiji i regionu, kao i mogućnost proširenja u komplementarne kategorije proizvoda.
– Ova akvizicija predstavlja izvrsnu priliku za stvaranje dodatne vrednosti za našu kompaniju, kupce i akcionare. U naš postojeći portfolio vodećih brendova napitaka dodaćemo potrošačima dobro poznate, komplementare brendove, kao i inovativne veštine i znanja. Ovo će dodatno ojačati našu relevantnost na tržištu i odnos sa kupcima i dati nam mogućnost da povećamo svoje prisustvo u ključnim prilikama za konzumaciju, kao što su početak dana, konzumacija u pokretu i užina i osveženje kod kuće – kazao je glavni izvršni direktor kompanije Coca-Cola HBC AG Zoran Bogdanović.
Ova akvizicija će portfoliju naše kompanije u Srbiji, koje je ujedno i jedno od najbrže rastućih tržišta kompanije Coca-Cola HBC globalno, dodati vodeće domaće tržišne brendove u veoma značajnoj i pre svega komplementarnoj kategoriji. Takođe, verujemo da ova akvizicija nudi mogućnost sinergije kroz zajedničke promocije i komplementarne inovacije. Značajna vrednost kompanije Bambi jeste i jaka distributivna mreža, uključujući rashladnu distribuciju u strateški važnim kanalima, kao što su tradicionalna maloprodaja i HoReCa.
– Nakon obeležavanja pola veka od početka proizvodnje koka-kole u Srbiji, nakon kontinuiranog rasta i osvajanja prestižnog Endru David kupa tri godine zaredom za najuspešniju poslovnu operaciju unutar Coca-Cola HBC grupe, sigurni smo da je naš tim spreman da podrži ovu važnu odluku kompanije da zakorači u kategoriju grickalica i konditorskih proizvoda. Ova akvizicija je potvrda da je Srbija vrlo atraktivno odredište za strane investicije, ali i dokaz odlučnosti naše kompanije, Coca-Cola HBC Srbija, da ostanemo integralni deo lokalne zajednice u kojoj poslujemo i nastavimo da razvijamo svoje poslovanje u ovoj zemlji. Siguran sam da će naši globalni brendovi, znanje stečeno na brojnim tržištima, kao i posvećenost lokalnoj zajednici, udruženi sa Bambijevim vodećim brendovima na tržištu konditorskih proizvoda, biti prava dobitna kombinacija! Dodatno, sa velikom radošću želimo dobrodošlicu svim novim kolegama iz Bambija u našu Coca-Cola HBC porodicu – izjavio je Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora.
Coca-Cola HBC AG je vodeća punionica kompanije Coca-Cola sa prodajnim volumenom od preko 2 milijarde jedinica. Kompanija poseduje širok geografski otisak sa poslovnim operacijama u 28 zemalja u kojima osvežava oko 590 miliona ljudi. Coca-Cola HBC je rangirana kao jedna od kompanija lidera u industriji napitaka na Dau Džons indeksu održivosti (DJSI) u Evropi i svetu, a uključena je i u FTSE4Good Indeks. U Srbiji, kompanija uspešno posluje od 1968, rastući od 30 zaposlenih i jedne proizvodne linije do 14 proizvodnih linija i više od 1.000 zaposlenih. Coca-Cola HBC Srbija je prisutna na ovom tržištu ne samo kroz poslovne aktivnosti, već i kroz različite investicije, kao i pozitivan uticaj na lokalnu ekonomiju i društvenu zajednicu. Do danas, kompanija Coca-Cola HBC Srbija je kroz dugoročne programe i CSR aktivnosti investirala u lokalnu zajednicu preko 3 miliona EUR.
Bambi, osnovan 1967, je lokani vodeći proizvođač konditorskih proizvoda iz Požarevca. Brendovi ove kompanije su Bambi, Plazma, Wellness, Zlatni Pek i Josh. Kompanijin vodeći brend biskvita, Plazma, poseduje 29% tržišnog udela u pomenutoj kategoriji i najprepoznatljiviji je brend u Srbiji.
Izvor: