Ozbiljne optužbe na račun FRIKOM-a

Аутор: dzonioff
319 посета

Nagradna igra „Pažljivo ližite“ je čista prevara *U zamrzivačima se prodaju prošlogodišnji sladoledi * Kompanija lažira datume roka trajanja Kompanija „Frikom“ i ovog leta, kao i prethodnih godina, izmanipulisala je građanima Srbije, i to na više načina! Da je prevara na pomolu, bilo je jasno već kada su na početku sezone postavljeni zamrzivači sa, trebalo bi, novom turom sladoleda. Da se nešto opasno mulja, bilo je jasno jer su se prodavali sladoledi sa štapićima na kojima su ugravirani nagradni piktogrami, iako o nagradnoj igri nije bilo ni reči. Potrošači su nas zvali i zbunjeno pitali da li je reč o bajatim prošlogodišnjim sladoledima ili je u toku nova nagradna igra „Frikoma“. Odgovor na to pitanje nismo imali. Mesec dana kasnije krenula je agresivna reklamna kampanja o novoj nagradnoj igi „Pažljivo ližite“, koja je počela 15. juna i traje do 14. jula. Ali ni sa bilborda, a ni iz reklamnih spotova i oglasa nikome i dalje nije bilo jasno šta je sa izgraviranim štapićima koji su se skoro dva meseca ranije našli u prodaji. (prevara broj 1) Darko Cvetanović Naša novinarska ekipa, istražujući ovaj skandal, ubrzo je naišla na novu „Frikomovu“ prevaru, daleko opasniju od ove prve jer utiče na zdravlje kupaca. Zapravo, u frižiderima su nam na izvol’te sladoledi koji su proizvedeni još prošle godine. Iako su zvanično u roku trajanja, stručnjaci kažu da kada je proizvođač kao rok trajanja naveo čak 18 meseci, taj sladoled ima svakakve aditive. Jer bi se bez njih sladoled posle skoro godinu dana pokvario i izdeformisao. (prevara broj 2). No, ni tu nije kraj. Ubrzo smo shvatili da smo otvorili „Frikomovu“ pandorinu kutiju jer je na videlo isplivala još jedna prevara. Proučavajući rokove trajanja proizvoda, novinari Zaštitnika potrošača došli su do dokaza da „Frikom“ na svoje sladolede stavlja lažne datume roka trajanja. (prevara broj 3) PREVARA 1 „Frikom“ nagradna igra je čista navlakuša „Frikom“ već više od mesec dana reklamira nagradnu igru „Pažljivo ližite“, koja je počela tek pre dva dana – 15. juna, i traje do 14. jula, i u kojoj nagradu osvaja onaj ko izvuče na štapiću ili omotu korneta dva istovetna utisnuta koda. Međutim, „Frikom“ u isto vreme ne prodaje i sladolede sa štapićima koji su bili validni u prošlogodišnjoj nagradnoj igri pod istim nazivom, a koji uopšte ne važe ove godine.  Na taj način, smatraju stručnjaci, „Frikom“ dovodi potrošače u zabludu. Što je najgore, u ovoj kompaniji praktično priznaju svoju obmanu jer u Pravilniku o nagradnoj igri najavljuju da će se u prodaji naći neograničen broj sladoleda koji na štapićima i omotima nemaju elemente akcije „Pažljivo ližite“. – Priređivač zadržava pravo da se u prodaji na tržištu nađe neograničen broj sladoleda koji na štapićima i omotima korneta nemaju elemente nagradne igre „Pažljivo ližite“. U proizvodnji i prometu sladoleda mogu se eventualno pronaći štapići i omoti korneta sa oznakama iz prethodnih nagradnih igara, i oni nemaju pravo na nagradu. Oni mogu biti poslati samo za završno izvlačenje zakazano za 14. jul – piše u članu 14. ovog pravilnika. Informer Stručnjaci smatraju da je ovo ozbiljno kršenje svih pravila i da je jasno da je cilj „Frikoma“ da umesto učestvovanja u nagradnoj igri navede građane Srbije da što više kupuju njihove sladolede. Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže da je ova nagradna igra „klasična podvala“. – Ko to nama garantuje da su nagradni štapići uopšte pušteni u prodaju i da su na tržištu? Ko tačno kontroliše tu nagradnu igru? Potrošači moraju da znaju da „Frikom“ apsolutno sam propisuje pravila igre, sam određuje nagrade, sam sebe kontroliše i ovakva igra nije ništa drugo nego organizovana prevara! Naše udruženje im je više puta skrenulo pažnju da ne mogu tako da rade i ponudilo da neko od naših članova bude u komisiji koja će da propiše pravila te igre, ali iz „Frikoma“ za to nisu hteli ni da čuju – kaže Papović. Predsednik udruženja „Zaštita potrošača“ Nenad Bumbić naglašava da je ovo ozbiljno kršenje zakona! – Kompanija „Frikom“ nema pravo da se na ovakav način služi trikovima i da potrošače dovodi pred svršen čin. Najlakše je ograditi se pravilnicima na sajtovima i time misliti da ste sve završili. Ali ko će još svaki dan da traži po sajtovima ta pravila i da analizira da li je njegov štapić ispravan – ističe Bumbić. PREVARA 2 Uvaljuju nam bajate sladolede Kompanija „Frikom“ u svojim frižiderima trenutno prodaje „Frikoma“ nalaze stari sladoledi, jer prodaja nije išla dobro, pa je samim tim ostalo i dosta zaliha. Najverovatnije je ovaj „kapri“ prošle godine bio u prodaji u frižiderima, pa kako nije prodat, vraćen je nazad u skladište, na drugu temperaturu, gde se topio i deformisao. Onda je početkom ovog leta ponovo vraćen u prodaju. Možete onda misliti na šta liči takav proizvod i kakvog je kvaliteta – objašnjava Nikolić i apeluje na potrošače da pažljivo čitaju godinu isteka roka i da svaki „sumnjiv“ sladoled imaju pravo da vrate prodavcu. Da tu debelo nešto smrdi, osim bajatog sladoleda, jasno je bilo kada od kompanije „Frikom“ nismo dobili konkretan odgovor na naše pitanje da li ove godine prodaju sladolede proizvedene 2017. Umesto toga, poslali su nam objašnjenje o nagradnoj igri u kojoj indirektno priznaju da prodaju bajate sladolede. PREVARA 3 Lažiraju datum roka trajanja Kompanija „Frikom“ pustila je u prodaju sladolede sa lažnim, izmišljenim rokom trajanja. Novinari našeg lista kupili su nedavno sladoled „King baćo dolče“ na čijem omotu piše da je upotrebljiv do 1. juna 2020. godine. Međutim, na zvaničnom sajtu „Frikoma“ jasno je pisalo da je rok trajanja ovog sladoleda 20 meseci, što znači da bi tek trebalo da bude proizveden, i to za četiri meseca, u oktobru ove godine. „king bacio dolce“ * datum proizvodnje: oktobar 2018. * datum isteka roka: 1. 6. 2020. * rok trajanja: 20 meseci Kada smo „Frikomu“ ukazali na ovaj propust, umesto da nam odgovore, oni su brže-bolje na svom sajtu promenili rok trajanja ovog sladoleda sa 20 na 24 meseca.  U Ministarstvu poljoprivrede ističu da je za bezbednost i rok upotrebe ovog sladoleda odgovorana jedino kompanija „Frikom“.  – Na osnovu Zakona, za bezbednost hrane odgovoran je isključivo proizvođač. Veterinarska inspekcija će izvršiti vanredni inspekcijski nadzor po ovom pitanju i ustanoviti da li je posredi greška u objavljivanju informacija na sajtu proizvodača. Propisane kazne za prekršaje pravnih lica, se kreću u iznosu od 150.000 do 1.000.000 dinara – kažu u resornom ministarstvu. Informer/Branko Pantelić Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović upozorava da ovo nije samo zabluda, već ozbiljna obmana i prevara koju nadležni organi moraju da ispitaju i kazne odgovorne iz „Frikoma“! – Pa, ovo je bruka i sramota! Ovo je ozbiljna prevara kompanije „Frikom“, čak mislim jedna od ozbiljnijih, jer osim što imaju nepostojeće datume roka trajanja, tim mogu i da dovedu u pitanje zdravlje potrošača. Jer, kada imate takav proizvod, vi onda ne znate ni da kada je on zaista napravljen, ni da li on do tog juna zaista važi. Nemate pojma ni da li mu je možda već prošao rok upotrebe. Zamislite da neko ovaj sladoled kupi u maju 2020? U tom trenutku, prema sajtu, tom sladoledu je rok istekao, a na omotu piše da nije. Pa, posle kada dođe do trovanja ili tegoba, kompanija se ograđuje – naglašava Papović i dodaje: – Ovo je očigledna obmana i propust, što potvrđuje i saznanje da su na zvaničnom sajtu prepravili rok trajanja sladoleda. Ovaj slučaj moraju što pre da ispitaju i sanitarna i veterinarska inspekcija i da se ozbiljno pozabave daljom kontrolom ovih poslastica – apeluje naš sagovornik. Predsednik Udruženja „Zaštita potrošača“ Nenad Bumbić šokiran je potezom kompanije Frikom da na svom zvaničnom sajtu prepravi rok trajanja sladoleda.  – Ozbiljno zabrinjava to što je tako velika kompanija poput „Frikoma“ spremna da se igra sa zdravljem svojih kupaca! Kada sam video da su promenili rok trajanja na zvaničnom sajtu, blago rečeno, doživeo sam šok! Originalan rok trajanja bio je 20, a pre dva dana je promenjen na 24 meseca. To ne može biti slučajnost. Kako su odjednom, nakon vaših pitanja, zaključili da taj sladoled ipak može da traje četiri meseca duže?! – naglašava Bumbić. U „Frikomu“ su odlučili da ćute o ovom slučaju i da nam ne odgovore na postavljena pitanja. „FRIKOMU“ NIJE PRVI PUT DA VARA * Darko R. (29), asistent marketinga u „Frikomu“, uhapšen je jer je odavao tajne gde se prodaju sladoledi koji donose nagradu, te je tako prisvojio džip i nekoliko stotina hiljada evra * „Frikom“ je odbio da isplati roditelje devojčica iz Ribara kod Kruševca i Aleksandrovca koje su u nagradnoj igri dobile po 10.000 evra i optužio njihove roditelje da su falsifikatori. Te dve devojčice izvukle su na oba kraja štapića sladoleda iste znakove, na osnovu kojih je, prema pravilima nagradne igre, trebalo da dobiju po 10.000 evra. Kada su otišli u „Frikom“, tamo su im rekli da je reč o falsifikatu štapića! Objasnili su da je lažni štapić mogao da nastane brisanjem nule na jednom kraju kako bi umesto 100.000 ispalo 10.000 evra. * „Frikom“ je potresla afera kada je Nacionalna organizacija potrošača Srbije pozvala na bojkot njegovog sladoleda zbog „prevarne i obmanjujuće marketinške kampanje u kojoj se potrošači pozivaju da kupuju te sladolede da bi učestvovali u nagradnoj igri koja zapravo nije ni počela“. NOPS je tada tvrdio da „Frikom“ nije obavestio javnost da su u prodaji prošlogodišnji štapići, kao ni kako izgledaju novi. Potrošači koji su zvali „Frikom“ da bi podigli nagradu dobili su odgovor da su to nevažeći štapići jer je nagradna igra završena.

www.informer.rs 

Srodni tekstovi

Оставите коментар