Трују и варају на сваком кораку – ни маргарин више није што је био

Аутор: Gdjakovic
614 посета

Прво су порасле цене, затим су паковања смањена, а сада је и квалитет производа постао лошији, општа је оцена немачких потрошача који све чешће негодују због ових појава.

Потрошачи примећују да компаније трошкове пребацују на њихова леђа, посебно у супермаркетима и на бензинским пумпама. Како је пренео портал „Кликс”, саветовалиште за потрошаче у Хамбургу прогласило је маргарин „рама” „варљивим паковањем 2022. године”. Садржај његовог паковања је смањен са 500 на 400 грама уз цену која је остала иста – 2,19 евра. Што значи да је овај производ практично поскупео за 25 одсто. Тај је феномен постао познат као „скупљена инфлација”.

Немци се све више жале на квалитет производа у радњама али и преваре произвођа

Портал наводи да инфлација више није рекордно висока, али да се у супермаркетима појављује нови тренд – произвођачи не само да повећавају цене већ и смањују квалитет производа.

– Феномен се шири и у Великој Британији и Немачкој – рекла је за немачке медије Сабине Хубнер, стручњак за квалитет пружања услуга.

Како смо раније писали, још на почетку кризе с храном произвођачи помфрита заменили су сунцокретово уље палминим, јер сунцокретово уље није више било доступно. Почела је и наплата кечапа и мајонеза као прилога, као и додатака уз кафу, што раније није био случај у кафетеријама и рeсторанима.

Враћена километража чешћа на увезеним возилима

– Али оно што је било замишљено као мера у случају нужде, сада је постала оштеприхваћена појава – указала је Хубнерова.

Иако је сунцокретово уље одавно поново доступно у довољним количинама, према њиховим подацима, само се један од испитаних произвођача вратио квалитетнијем производу.

За купце је алармантно то што велики број произвођача промене састојака не наводи на декларацијама. Нутритивне вредности више нису одговарале изворним подацима. Осим тога, палмино уље сматра се нездравијим од сунцокретовог због већег удела засићених масних киселина.

Хубнерова је објаснила да се ово догодило зато што због ванредних окoлности нова амбалажа није била доступна, па су произвођачи добили краткотрајну дозволу да уместо на списку састојака само у делу где се наводи рок трајања једноставно напишу – „садржи палмино уље, уместо сунцокретовог”. То је, како каже, остало незапажено код већег броја потрошача.

Центар за саветовање потрошача у Хамбургу дели слична искуства, тако чоколаде које су, рецимо, некада имале 45 одсто марципана сада имају свега 38, а цене су порасле, и то не незнатно.

У немачким радњама, као и код нас уосталом, приметна је све лошија услуга јер недостаје радна снага. Слично је у кол-центрима за подршку потрошачима, где су чекања на јављање оператера све дужа. И банке имају мање пословница тако да су редови у експозитурама сваким даном све дужи. Исто је и на аеродромима, у хотелима се често собе не чисте сваки дан, док авио-компаније дозвољавају уношење све мањих ручних пртљага док цене карата расту.

– Компаније покушавају да пребаце повећане трошкове на купце и надокнаде мањак особља – сматра Хубнерова и додаје да је дрско веровати да људи то не примећују и да верује како ће свако ко се осећа превареним окренути леђа компанији или неком бренду.

Према њеним речима, многи више нису вољни да плаћају превисоке цене, а као резултат тога лојалност некој робној марки се смањује. Хубнерова је закључила да је један од начина одбране тај да купци могу да оцењују компаније и производе. Поручила им је да захваљујући друштвеним мрежама имају више моћи коју треба да искористе, преноси „Дојче веле”.

Извор:

https://www.politika.rs/scc/clanak/571307/Ekonomija/palmino-ulje-suncokret

Srodni tekstovi

Оставите коментар