Покрет потрошача за квалитет хране објавио комплетне резултате свих тестираних вина, ракија и меда

Аутор: Gdjakovic
594 посета

Удружење ”ПОКРЕТ ПОТРОШАЧА ЗА КВАЛИТЕТ ХРАНЕ” из Панчева изражава дубоку забринутост поводом недавног испитивања тржишта прехрамбених производа у Републици Србији у организацији нашег удружења потрошача, које је открило алармантну ситуацију у погледу аутентичности производа попут меда, ракије и вина, односно природности порекла шећера и етанола у наведеним производима, али и додате воде. Резултати испитивања су поражавајући.

МЕД

Према истраживању које можете пронаћи на нашем сајту, чак 22 узорка (88%) од укупно 25 тестираних узорака меда из 7 највећих трговинских ланаца није прошло тест аутентичности. То значи да велики део меда који се тренутно налази у 7 великих трговина не испуњава критеријуме аутентичности и није мед. Меду су додаване разне врсте шећера у не малим количинама.

РЕДНИ БРОЈ НАЗИВ ПРОИЗВОДА ОДГОВАРА/НЕ ОДГОВАРА
1. ДОМАЋИ ВРЦАНИ ВИШЕЦВЕТНИ ЛИВАДНИ МЕД “ПГ ПРЕДРАГ МИАИЛОВИЋ”- 1 kg НЕ ОДГОВАРА
2. ЛИПОВ ЈЕДНОЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “АЗА” – 400 g ОДГОВАРА
3. БАГРЕМОВ ЈЕДНОЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “ПЧЕЛЕ” – “АЗА” – 500 g НЕ ОДГОВАРА
4. ЛИВАДСКИ ВИШЕЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “ПЧЕЛЕ” – “АЗА”- 500 g НЕ ОДГОВАРА
5. ЛИВАДСКИ ЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “МАЈА МЕД” – 380 g НЕ ОДГОВАРА
6. БАГРЕМОВ ЈЕДНОЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “МАЈА МЕД” – 380 g НЕ ОДГОВАРА
7. МЕДЉИКОВАЦ ВРЦАНИ МЕД “АЗА” – 500 g НЕ ОДГОВАРА
8. ЛИВАДСКИ МЕД „1/1“ – “GOMEX” – 270 g НЕ ОДГОВАРА
9. БАГРЕМОВ ВРЦАНИ МЕД “1/1” “GOMEX”– 500 g НЕ ОДГОВАРА
10. ЛИПОВ МЕД ВРЦАНИ “GOHEALTHY” – “TISACOOP” – 450 g НЕ ОДГОВАРА
11. БАГРЕМОВ МЕД ВРЦАНИ “GOHEALTHY” – “TISACOOP” – 450 g ОДГОВАРА
12. ЦВЕТНИ МЕД ВРЦАНИ “GOHEALTHY” – “TISACOOP”- 450 g НЕ ОДГОВАРА
13. ЦВЕТНИ ВИШЦВЕТНИ/ПОЛИФЛОРАЛНИ ВРЦАНИ МЕД “FULMER GMBH” – 350 g НЕ ОДГОВАРА
14. ЛИВАДСКИ ВИШЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “TISACOOP” – 900 g НЕ ОДГОВАРА
15. БАГРЕМОВ МЕД „НАШ МЕД“ – 500 g ОДГОВАРА
16. ЦВЕТНИ МЕД “МОЈ ДОМАЋИ МЕД” – 500 g НЕ ОДГОВАРА
17. ЦВЕТНИ МЕД “КРЊЕВАЦ” – 250 g НЕ ОДГОВАРА
18. БАГРЕМОВ МЕД “КРЊЕВАЦ” – 250 g НЕ ОДГОВАРА
19. ЛИПОВ МЕД “КРЊЕВАЦ” – 250 g НЕ ОДГОВАРА
20. ЦВЕТНИ ВРЦАНИ МЕД “MAXI” – 700 g НЕ ОДГОВАРА
21. БАГРЕМОВ ВРЦАНИ МЕД “MAXI” – 700 g НЕ ОДГОВАРА
22. ЛИПОВ ВРЦАНИ МЕД “MAXI” – 700 g НЕ ОДГОВАРА
23. БАГРЕМОВ ВРЦАНИ МЕД “ТИМО МЕД” – 450 g НЕ ОДГОВАРА
24. ЛИВАДСКИ ВРЦАНИ МЕД “ТИМО МЕД” – 450 g НЕ ОДГОВАРА
25. БАГРЕМОВ МЕД ИЗ ШУМАДИЈЕ МОНОФЛОРНИ ВРЦАНИ “МЕПОЛИС МЕД” – 450 g НЕ ОДГОВАРА

 

На следећем линку можете видети све детаље ове акције испитивања тржишта меда (кликтањем на конкретни производ отварају се сви детаљи):

https://potrosacizakvalitet.com/%d0%bc%d0%b5%d0%b4-%d0%b8%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d1%9a%d0%b5-%d1%82%d1%80%d0%b6%d0%b8%d1%88%d1%82%d0%b0/

 

ВИНО

Према истраживању које можете пронаћи на нашем сајту, чак 16 узорака вина (88,89%) од укупно испитаних 18 узорака вина из највећих трговинских ланаца и углавном из увоза, није задовољило критеријуме аутентичности. Ово изазива озбиљну забринутост у погледу квалитета вина доступних на тржишту, као и информација о њиховом пореклу. Вину је додавана и вода и алкохол који није пореклом од грожђа.

РЕДНИ БРОЈ НАЗИВ ПРОИЗВОДА ОДГОВАРА/НЕ ОДГОВАРА
1. Бело вино – MAESTRI CANTINIERI BIANCO – произведено у ЕУ – увоз из Италије – 1 Л НЕ ОДГОВАРА
2. Црвено стоно суво вино – ДОБРО – А.Д. Вино Жупа – вино из С. Македоније – 2 л НЕ ОДГОВАРА
3. Розе стоно суво вино ДОБРО – А.Д. Вино Жупа – вино из С. Македоније НЕ ОДГОВАРА
4. Стоно сортно суво вино – ВРАНАЦ – НИКОЛАС – вино из С. Македоније – 1 Л ОДГОВАРА
5. Суво бело вино – БЕЛО ВИНО – МАКСИ Премиа – вино из Северне Македоније – 2 Л НЕ ОДГОВАРА
6. Суво бело вино – БЕЛО ЖДРЕБАЦ – вино из Северне Македоније – 1000 мл НЕ ОДГОВАРА
7. Вино бело суво – СМЕДЕРЕВКА – ВИНОКАЛЕМ – Велика Дренова – 1 Л НЕ ОДГОВАРА
8. Суво бело вино географског порекла – СМЕДЕРЕВКА – ТИКВЕШ АД Кавадарци – 1000 мл НЕ ОДГОВАРА
9. Суво црвено вино – ЦРВЕНО ВИНО – МАКСИ Премиа – вино из Северне Македоније – 2 Л НЕ ОДГОВАРА
10. Суво црвено вино – ВРАНАЦ – ВИНОКАЛЕМ – Велика Дренова – Маде ин Сербиа – 1 Л НЕ ОДГОВАРА
11. Црно суво вино географског порекла – ВИНО РОССО – вино из Мађарске – 2 л НЕ ОДГОВАРА
12. Бело вино са ознаком географског порекла – ПАССИОНЕ ИТАЛИАНА ПУГЛИА – ПИНОТ ГРИГИО – вино из Италије – 750 мл НЕ ОДГОВАРА
13. Бело вино са ознаком географског порекла – Relais de Pauillac – 2015 – Bordeaux Blanc – вино из Француске – 750 мл НЕ ОДГОВАРА
14. Црвено вино са ознаком географског порекла – ПАССИОНЕ ИТАЛИАНА ВЕНЕТО – МЕРЛОТ – вино из Италије – 750 мл НЕ ОДГОВАРА
15. Полуслатко црвено вино ЦРВЕНО ВИНО СРЕДЊЕ СЛАТКО Шпанија – 1,5 Л НЕ ОДГОВАРА
16. Црно полусуво вино Ждребчева крв – 0,75 Л НЕ ОДГОВАРА
17. Црвено вино МОЈЕ ВИНО Плантаже – 1 Л ОДГОВАРА
18. Бело полуслатко вино CHARDONNAY “Fiorelli” Република Молдавија – 0,75 Л НЕ ОДГОВАРА

Илустрација: Вино/ Фото: Pixabay

На следећем линку можете видети све детаље ове акције испитивања тржишта вина (кликтањем на конкретни производ отварају се сви детаљи): https://potrosacizakvalitet.com/%d0%b2%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%b8%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d1%9a%d0%b5-%d1%82%d1%80%d0%b6%d0%b8%d1%88%d1%82%d0%b0/

„Бело Брдо” је спознаја о цветању једне блиставе цивилизације током шестог и петог миленијума пре нове ере

ВОЋНЕ РАКИЈЕ

Према истраживању које можете пронаћи на нашем сајту, чак 85,71% испитаних узорака (6 од 7 испитаних узорака) није прошло испитивање ботаничког порекла етанола. Ово указује на озбиљан проблем везан за кредибилитет декларација производа и потврђује да је неопходно хитно деловати како би се обезбедио квалитет воћних ракија.

 

РЕДНИ БРОЈ НАЗИВ ПРОИЗВОДА ОДГОВАРА/НЕ ОДГОВАРА
1. Ракија од дуње – ДУЊА – Прокупац ДОО – 1 л НЕ ОДГОВАРА
2. Ракија од дуње – РАКИЈА ОД ДУЊЕ – Подрум Палић – 700 мл НЕ ОДГОВАРА
3. Ракија од грожђа – ЧИСТА ЛОЗА – СИМЕКС ОРИГИНАЛ – 1 Л НЕ ОДГОВАРА
4. Ракија од грожђа – ЛОЗА – Подрум Палић – 700 мл НЕ ОДГОВАРА
5. Ракија од шљиве – ЧИСТА ШЉИВА – СИМЕКС ОРИГИНАЛ – 1 Л НЕ ОДГОВАРА
6. Ракија од шљиве – МАНАСТИРСКА ШЉИВА – СИМЕКС ОРИГИНАЛ – 0,5 л НЕ ОДГОВАРА
7. Ризница Вилијамовка – Нектар ДОО – 700 мл ОДГОВАРА

Илустрација: Ракија/ Фото:Pixabay

На следећем линку можете видети све детаље ове акције испитивања тржишта воћних ракија (кликтањем на конкретни производ отварају се сви детаљи):  https://potrosacizakvalitet.com/%d0%b2%d0%be%d1%9b%d0%bd%d0%b5-%d1%80%d0%b0%d0%ba%d0%b8%d1%98%d0%b5-%d0%b8%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b8%d0%b2%d0%b0%d1%9a%d0%b5-%d1%82%d1%80%d0%b6%d0%b8%d1%88%d1%82%d0%b0/

Ветеринарска акупунктура све популарнија и у Србији

ЗАКЉУЧАК

Ситуација коју смо затекли на тржишту је алармантна и поставља озбиљна питања у вези са природношћу наведених производа на тржишту, као и са поверењем потрошача. Веома смо забринути због затеченог стања.

Удружење ”ПОКРЕТ ПОТРОШАЧА ЗА КВАЛИТЕТ ХРАНЕ” апелује на надлежне органе, произвођаче и трговце да хитно предузму мере како би се обезбедила аутентичност и квалитет производа на тржишту прехрамбених производа у Републици Србији.

Такође, позивамо потрошаче да буду опрезни приликом куповине производа наведених категорија и да се пре одлуке информишу о пореклу и квалитету и то из свих могућих извора, док надлежни органи у потпуности не регулишу тржиште.

Удружење ПОКРЕТ ПОТРОШАЧА ЗА КВАЛИТЕТ ХРАНЕ наставиће још интензивније да прати ову ситуацију и бори се за интересе потрошача и за квалитет хране на нашем тржишту.

Позивамо све потрошаче да нам се придруже и да у оквиру чланарине од свега 2000 динара стекну право на анализу једног од производа који купују, а у чији квалитет желе да се лично увере. Ова цена је преко 20 пута мања од тржишне и обезбеђена је само за наше чланове.

За више информација посетите нашу веб страницу https://potrosacizakvalitet.com/ или контактирајте наше удружење путем мејл адреса: office@potrosacizakvalitet.com ili pokretpotrosaca7823@gmail.com

Биљна маст експеримент са потенцијалом, или …

Са Поштовањем,

Управни одбор Удружења ”ПОКРЕТ ПОТРОШАЧА ЗА КВАЛИТЕТ ХРАНЕ”, Панчево

pokretpotrosaca7823@gmail.com

 

Srodni tekstovi

1 коментар

Вештачки нос оцењује квалитет ракије - изум срспког научника | Удружење новинара за пољопривреду 30. новембар 2023. - 18:52

[…] смањује продуктивнст процеса, уједно и квари укус и квалитет крајњег производа, па је основна идеја да испратимо тај процес на […]

Одговори

Оставите коментар