Како нам дизајн паковања може помоћи у продаји, а како приликом запошљавања?

Аутор: dzonioff
108 посета

Какав је и колики је значај дизајна, можемо разумети и из речи проф. Хејса (Роберт Хаyес, Харвард Бусинесс Сцхоол) – „Пре 15 година, компаније су се надметале ценама. Данас је то квалитет. Сутра ће бити дизајн.” Ако имамо у виду да је ово изјава из 1991. године

онда би овај текст требало да буде изузетно интересантан :) посебно онима који воде сопствене, или, можда, туђе бизнисе… да им докаже да је дизајн стварно од велике важности у њиховом пословном животу… да поткрепи тврдњу економске теорије – улагање у дизајн није трошак већ инвестиција. Будући да свим својим клијентима готово свакодневно управо ово говорим, потрудио сам се да пронађем нешто што то и практично доказује.

После свеобухватне претраге и потраге, код Немачког савета за дизајн (Рат фüр Формгебунг) пронашао сам праву ствар – Лепота додате вредности, Највеће немачко истраживање о значају дизајна у корпоративном успеху (Дие Сцхöнхеит дес Мехрwертес, Деутсцхландс грößте Студие зур Бедеутунг вон Десигн фур ден Унтернехменсерфолг). Садржај те невелике студије од пре неколико година (свега 40 страна) потпуно ме дојмио. У њој су анкетирани виши или средњи руководиоци 100 водећих немачких компанија. Осим конкретних статистичких показатеља који јасно и експлицитно приказују утицај дизајна на успех производа још су интересантнији и срцу ближи цитати појединих учесника самог истраживања. Ево најинтересантније од тих, немачких, бројки које доказују важност, неопходност и утицај дизајна.

Дизајн ствара додату вредност
Више од 80% испитаника верује да је дизајн главни фактор у отварању новог тржишта или освајању новог дела већ постојећег. Скоро свака компанија користи се дизајном приликом лансирања нечега на тржиште. Највећа већина њих (89%) дизајн укључује у почетним, раним фазама када он игра главну улогу у развоју производа. Коначно, дизајн не ствара додату вредност само у продаји – више од половине учесника у истраживању сматра да корпоративни дизајн има позитиван ефекат код запошљавања менаџмента.

Скоро 70% учесника у овом истраживању сматра да дизајн има велики утицај на укупан приход њихових компанија. Чак 88% испитаника каже да њихова фирма може да освоји одређени тржишни удео само путем дизајна.

Дизајн прави разлику
Скоро све компаније користе дизајн да би своје производе диференцирале од конкурентских. Више од 93% компанија има став да је дизајн амбалаже најважнији аспект у комуникацији са потрошачима.

Један од директора каже да они дизајн доживљавају као целовит приступ – за њих је дизајн инвестиција у бренд и, самим тим, успех компаније; дизајн је оно што им омогућава да се издвоје и јасно разликују од конкуренције.

Други, директор једног од најпрестижнијих произвођача кухињских апарата, тврди да је дизајн дубоко укорењен у саму њихову суштину те да та симбиоза форме и функције доноси њиховим производима управо тај посебан доживљај због чега се купци за њих и одлучују.

Чак 86% немачких привредника који су учествовали у овом истраживању каже да продаја њихових производа веома много зависи од дизајна а још битније је да 95% њих сматра да је дизајн један од најважнијих фактора код лансирања нових производа.

Дизајн доноси више
Многа су истраживања која доказују утицај дизајна. Тако, још једно владино тело, британски Дизајн савет (Десигн Цоунцил) тврди да, у просеку, компаније које инвестирају 1 фунту у дизајн – у просеку, добијају више од 20 фунти нето профита. Онда, кажу они, није изненађујуће да бизниси у Британији сваке године потроше 33 милијарде фунти на дизајн!

Немам сазнања да су код нас рађена слична истраживања, па ако јесу нека је на моју душу, али сам веома склон да верујем да се ови подаци могу узети као релевантни за било који део света – наравно не као конкретни бројеви већ као смернице како треба размишљати и шта је данашња стварност… мислим да су примери који доказују важност дизајна свуда око нас, буквално. Са дизајном смо свакодневно у непрестаном контакту – штавише, сви непрекидно доносимо различите одлуке о куповини овога или онога а са дизајном као битним фактором у одлучивању.

Надам се да вам је сада јасно колико је огроман, заправо пресудан утицај дизајна на успех једног производа или услуге… једног бизниса. ОК, онда идемо даље, па да би разумели како настаје дизајн у следећем броју: дизајн процес

Антрфиле: Немачки Савет за дизајн (Рат фüр Формгебунг) настао је пре више од 60 година (1953.) као директан захтев Немачког парламента (Бундестаг) да се успостави тело за јачање конкурентности немачке индустрије! Ово тело свакодневно даје одговоре на прилично много важних питања а и потпуно самостално доноси многе закључке и савете који се поштују, усвајају и спроводе.

Британски дизајн савет (Десигн Цоунцил) основао је Черчилов (Wинстон Цхурцхилл) ратни парламент пре више од 70 година (децембар 1944.) са циљем да буде снажна подршка економском опоравку Британије. Свих тих година, Савет инспирише дизајнерско размишљање, подстиче јавну дебату, информише и усмерава владину политику кроз своју основну сврху – промовисање „свих практичних средстава побољшања дизајна у производима британске индустрије”

www.agrobiznis.rs

Аутор: Дејан Вукелић

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар