Какви су потенцијали за развој ракијског туризма у Србији?

Аутор: draganadpetrovic
79 посета

Производњом јаких алкохолних пића, по расположивим подацима, бави се 790 регистрованих пољопривредних произвођача и статистички гледано повећава се број пољопривредника, који се баве том облашћу аграра. Ракија је у топ 5 извозних производа из Републике Србије, чијим извозом наша земља приходује девизни прилив, вредан више од 12 мии ЕУР.

Пољопривредно газдинство Саше Бељића из Голубинаца, гаји различите воћне врсте, крушку, јабуку, шљиву, кајсију али не за продају на тржишту већ за прераду у воћне ракије. То се по речима нашег домаћина показало као најбоља пословна одлука, посматрао из угла добијања производа веће додате вредности и неретког откупа воћа по ниским ценама.

Илустрација: Ракија од крушке међу омиљенијим пићима у Србији
  • Некад се, што се каже, више исплати прерадити је у ракију него је продати по малој цени. Крушка буде прве класе, она има реалну вредност један евро а да се прода 30 до 40 динара за килограм, то не покрива ни хемију, то је баш мизерно. Ми гледамо да неке количине прерадимо у ракију и она може да одстоји“, каже Саша Бељић.

Посла има напретек, те је како каже Саша, уз супругу Ивану и сестрић Тодор Вукобрадовић увек ту да му помогне када треба, али и да научи занат.

  • Помажем му да залива крушке, берем их и садим. Ја то волим – каже Вукобрадовић.

О производњи и традицији ракије у Срему, говори Миливој Ковачевић из Туристичке организације Општине Стара Пазова:

Илустрација: Дуга традиција производње ракије у Срему
  • За сада имамо регистровану само једну дестилерију, али постоји у Срему традиција у производњи ракија. У Општини Стара Пазова свако домаћинство има своју ракију и труде се да направе што бољу.

У Општини Стара Пазова, планирају и да уз постојеће туристичке понуде развију и ракијски туризам.

Драгана Зорић Станојковић, директорка Туристичке организације Старе Пазове каже:

  • Гледамо као Туристичка организација Општине Стара Пазова да им помогнемо у послу самом промоцијом њихових производа, пласирањем, али прво промоцијом а затим и пласирањем њихових производа.
Илустрација: Квалитет је кључ успеха домаће ракије

А за добру продају националног производа – домаће ракије, уз промоцију и њену већу препознатљивост и видљивост на тржишту, кључан је квалитет који је захваљујући државним субвенцјама и улози науке и струке, као и Савезу произвођача ракије Србије, последних година на високом нивоу.

Извор: https://www.ekapija.com/news/3326865/veliki-potencijal-za-rakijski-turizam-u-sremu

0 коментар
1

Srodni tekstovi

Оставите коментар