Када уложити и кога изабрати?

Аутор: dzonioff
98 посета

Да додам питање и у поднаслов – да ли је могуће имати успешан бизнис без доброг дизајна? Јесте, могуће је. Али да ли је тај ризик оправдан?! – „Ако мислите да је добар дизајн скуп, треба погледати трошкове лошег дизајна” каже Ралф Спет (Ралпх Спетх, ЦЕО Јагуар)
За овомесечни десигнлаб веома је важна једна велика истина од пре два броја – улагање у дизајн је инвестиција а не трошак. Кад кажем дизајн, тако и мислим, било који и сваки дизајн – визуелног идентитета, паковања, промотивног материјала, wеб сајта, сајамског наступа, …

Дакле, овог месеца две теме – када је тренутак да неки произвођач или пружалац услуге уложи у дизајн, прво, и, друго, како да изабере дизајн студио или дизајнера с којим ће сарађивати.

Време је? Или није?
Када уложити у дизајн паковања својих производа или промо материјала за своје услуге… или неки други дизајн? Када је тај тренутак?

Склон сам да импулсивно кажем – одмах… било кад… без одлагања и без чекања… сваки моменат је добар. Ипак, ако мало промислим, спустим лопту и охладим главу, рекао бих да у дизајн треба уложити чим је производ осмишљен, када је производна линија спремна, дистрибуција осигурана, промотивни канали јасни и обезбеђени.

Права истина је да би најбоље било ако би дизајнери били укључени од самог почетка развоја неке идеје у конкретан бизнис. Осим што више глава јасније, шире и даље виде, ово је начин да се исправе многе кривине које на будућем путу вребају. Наиме, многе пропусте направљене на почецима, у првим корацима, касније није могуће поправити или та акција много кошта па се од ње, најчешће, одустане.

И још нешто, веома важно, људи којима је дизајн живот, свет око себе посматрају пуном снагом своје креативне стране мозга а то рађа сјајне идеје. Укључите ли их на сам почетак свог пословног подухвата будите уверени да ћете добити прегршт невероватно добрих мишљења.

Како пронаћи праве партнере?
Верујем да смо већ далеко одмакли у овим причама о дизајну и његовом значају (а и одрасли смо људи) па се сада сигурно не бих бавио нечим што вам можда, ипак, пада напамет – зашто дизајн не можете да радите сами или зашто то не би требало да буде комшијин мали који је добар на компјутеру.

Дакле, вратимо се на тему – ако знамо када да дизајнирамо остаје нам још само како? Како пронаћи људе којима ћете поверити свој бренд, своје производе и услуге? Није тешко али захтева нешто истраживања а затим и нешто живог разговора.

Интернет нам данас омогућава да до било каквих информација дођемо на неописиво лак начин. Претражите дизајн студије или дизајнере на вашој локацији или у вашем окружењу. Погледајте њихове радове или им тражите да вам пошаљу неке.

Састаните се са онима које сте изабрали и обавезно се ослоните на утиске које понесете са тог сусрета – ти људи морају да вам се допадају по много основа да бисте могли да сарађујете са њима у наредном не тако кратком времену.

Оно што треба да вас определи јесу портфолио који је у сагласју са вашим сензибилитетом и утисак који сте стекли. Није цена.

Обратите пажњу да сам у наслову употребио реч партнери – дизајнер или дизајн студио који сте изабрали мора бити ваш партнер у послу баш исто онако како и колико су важни неки други ваши партнери, рецимо добављачи сировина или шпедитери.

И, на крају, верујте својим изабраним партнерима – њихов, подједнако рационалан колико и ирационалан, циљ је да ваш посао расте и развија се… они користе сва своја знања и искуства у вашу корист и за вашу добробит. Па кад вам кажу да треба да будете другачији… другачији визуелно, комуникационо, функционално, како-год, послушајте их… али то су већ неке од тема за неке од наредних бројева.

***
Мислим да смо, у ова прва четири броја, разјаснили нека више теоријска гледишта на дизајн, па да је сада време да се окренемо оним практичнијим темама. Имајући у виду да је амбалажа, паковање, једно од главних елемената сваке производње, онда се некако веома јасно отвара тема у следећем броју: дизајн паковања

Антрфиле: Дизајн није трошак, он је инвестиција (улагање) у иновативно размишљање које ствара додатну вредност кроз конкурентску предност, поверење купаца и тржишно учешће а што, све заједно, на крају повећава профит. Ово не морате прихватити здраво-за-готово али примери говоре у прилог томе. Неке од водећих светских компанија којима је дизајн уткан у саму суштину пословања су своје берзанске индексе увећале за 228% током само 10 година! Аппле, Цоца Цола, Форд, ИБМ, Нике, Процтер & Гамбле, Старбуцкс, Wалт Диснеy и Wхирлпоол су само неке. Дизајн репрезентује ваш бренд. Када је дизајн добар, људи то примећују. Исто и када је лош. Истраживања кажу да посматрачима треба мање од једне секунде да донесу мишљење о томе да ли им се ваш wеб сајт допада! Лош дизајн ваше интернет стране довешће до тога да је људи напусте пре него што су видели шта ви уопште нудите. Добар дизајн вас директно раздваја од конкуренције. Он је одлучујући фактор разликовања ваших производа или услуга од сличних или истих на вашем тржишту.

Дејан Вукелић

Агробизнис магазин

www.agrobiznis.rs 

0 коментар
0

Srodni tekstovi

Оставите коментар