Дошло је до потпуног прекорета на тржишту вина, да ли сте и ви ово приметили?

Аутор: dzonioff
222 посета

Продаја вина у лименкама широм света па и код нас више је него удвостручена. У 2015. години достигла је износ 6,4 милиона долара продаје у САД. Уместо супер алкохолних, пуних, тешких црвених вина, вина у лименкама су лакша и нешто мало киселија. Праве винопије не преферирају вино из лименке. Углавном је ово вино намењено млађим потрошачима.

Занимљиво је да стручњаци бележе раст тражње вина у домаћинствим,а а опада тражња у ресторанима – потрошња вина у кафићима и ресторанима. Продаја је у 2016. години опала 1,6% и даље има тренд пада. Сматра се да је један од разлога то што су релативно високе цене вина у ресторанима и кафићима. Истовремено потрошња вина у оквиру домаћинстава је у порасту. Људи желе да пију вино у кућном амбијенту, да уживају у укусима вина без пресије да их неко гледа »са стране«. Супституција у потрошњи вина – тренд “алтернативних класика” могао би да објасни већу присутност вина Гаме (раст од 44%) и Божолеа на винским листама, као и све већу заступљеност вина из Немачке. Ова вина попуњавају празнину насталу због раста цена традиционалних класичних вина, пре свега из Француске која су због својих високих цена све недоступнијих ширим потрошачима. Немачка врхунска вина била су доста запостављена, а данас представљају “запањујућу вредност за новац” јер још нису доживела инфлацију због велике потражње. На пример пре 10 година, цена божолеа била је на сличном нивоу као и цена Пинот Ноира из Бургундије, око 7-8 фунти. Сада је цена Божолеао негде на 9 фунти а Пинот Ноир из Бургундије минимално 15 фунти. То говори о порасту цена француских вина.

Промене у преференцијама потрошача – млађи потрошачи вино другачије прихватају од старијих потрошача. У чему је разлика? Млађи потрошачи немају пуно времена да читају колико је вина старо, међутим, они ће бирати боцу са полице ако има леп графички логотип или привлачан назив. Око 51% млађих жена преферирају биодинамичка и органска вина. Сваких неколико година мења се поредак вина која се највише конзумирају у свету. После Шардонеа (Цхардоннаy) најтраженије вино задњих је неколико година је Совињон бланц (Саувигнон Бланц). Међутим већ је прешао врхунац тражње и почео је полако да пада. Нови хитови су лакша, ароматична вина која добро иду уз рибу и лагану храну: Траминац, Грашевина, Албарин, Пицпоул, Цортесе или Вердеј. Њихова продаја расте од 16% до 35% посто годишње у зависности од врсте винаовисно о вину. Међу заокруженијим ароматичним винима доминирају Виогниер и Торронтес, због тренда зачињене брзе хране пуне димљених арома наводе аутори студије о савременим трендовима на тржишту вина које су написали проф. др Бранислав Влаховић, др Антон Пушкарић, и дипл. менаџ. Дубравка Ужар.

Какви су укуси срспких потрошача вина, ко пије више мушкарац ичи жена, можете прочитати на линку:

Srodni tekstovi

Оставите коментар