Tржиште свежег воћа и поврћа је веома битно за укупну привреду и пољопривреду Србије, истакао је Михаило Весовић из Привредне коморе Србије на данашњем форуму ФруитНет Соутх-Еаст Еуропе.
На специјализованом пословном догађају за индустрију свежег воћа и поврћа, више од 40 произвођача и извозника из Србије и региона Западног Балкана било је у прилици да се сусретне са 10 престижних европских купаца и дистрибутера свежег воћа и поврћа, попут Цхампион-Фруит Кфт – Мађарска, ИЦА – Шведска, Арцтиц – Пољска/Норвешка, Еурогроуп – Италија, Цонсорфрут – Пољска, Греенyард – Белгија и других.
Циљ догађаја је повезивање српских и регионалних произвођача са иностраним купцима и то на домаћем терену, како би пословне прилике биле доступне што већем броју учесника и то уз мање трошкове у поређењу са наступима на великим интернационалним сајмовима. Такође, глобалне турбуленције, климатске промене и инфлација су скратиле многе добављачке ланце, тиме отварајући простор за Србију и регион да се позиционирају активније на извозним тржиштима.
Владан Аћировић, извозник воћа из Чачка своје производе пласира на тржишта ЕУ, Русије, Средњег и далеког истока, а смрзнуто Јапан. „Највише извозим за Руску Федерацију јабуке, брескве, нектарине, јагоде. За ЕУ смрзнуте малине, купине, вишње. Руска Федерација до сада је била изузетно повољна за српско свеже воће и поврће, и ми нисмо истраживали друге ситуације“ рекао је Аћировић з аРадио Београд 1.
Српска и регионална индустрија хране имају огроман потенцијал за раст, рекла је Наида Зечевић из
Америчке агенције за развој и додала: „Ми сви знамо колико је укусно и квалитетно воће и поврће из овог региона, а поготово из Србије. У задњих 20 година смо се примарно фокусирали у УСАИД-у на тај експорт, а у наредном периоду заједно са нашим пројектом велика и мала предузећа, фокусираћемо се на адаптације с обзиром на
велике изазове са којима се пољопривредници налазе у Србији, и у целом региону“.
Учеснике форума у име ресорног Министарства поздравила је Ведрана Илић, помоћница за међународну сарадњу: „Пре свега желим да се захвалим нашим домаћинима из Привредне коморе Србије, као и колегама из УСАИД-овог пројекта на организацији овог догађаја који по свом формату гарантује квалитетне Б2Б сусрете и добре пословне резултате. Такође, хвала експертима Фруит Нет-а што су сагледали потенцијале нашег тржишта и својим ауторитетом организовали долазак репрезентативних купаца из иностранства који су заинтересовани баш за производе које ми можмо да понудимо глобалном тржисту“.
– Форум је усмерен ка малим и средњим компанијама, произвођачима који тешко могу да дођу до купаца на овом нивоу. Састанци су унапред добро припремљени, сви купци јако добро знају шта да очекују, али оно што је још важније, мала и средња предузећа су припремљена да се представе и започну или наставе интернационализацију свог пословања – додао је Михаило Весовић, директор Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију ПКС.
Наводи да воће и поврће чини 25 одсто нашег извоза а да половина тог воћа заврши на захтевном тржишту ЕУ. Најављује да ће због значаја тог сектора пољопривредне производње, Привредна комора Србије са партнерима и следеће године организовати ФруитНет Форум Соутх-Еаст Еуропе.
Српска и регионална индустрија хране имају огроман потенцијал за раст. Прилагођавање кризама, одржавање конкурентности и повезивање са купцима су кључни. Данас можемо разговарати о овим виталним питањима са стручњацима за трговину, научити о тржишним трендовима и успоставити значајне пословне везе. УСАИД је поносан што подржава данашње окупљање које помаже да се агробизниси из Србије повежу са светом – изјавила је на отварању догађаја Наида Зечевић Бин, Директорка канцеларије за демократски и економски развој, УСАИД Србија.
На отварању се присутнима обратио и Ђорђо Манцино, у име Фруитнет Медиа Интернатионал, организације задужене за привлачење иностраних купаца. „Фруитнет је посвећен Србији и Западном Балкану због своје кључне улоге у европској трговини. Богата пољопривреда у региону и близина кључним тржиштима, као и диверзификација извозних тржишта, су од суштинског значаја за индустрију свежих производа, а Фруитнет је ту да пружи смернице и подршку у кретању кроз сложеност међународне трговине“, поручио је Манцино. – Већ сарађујемо са фирмама из Србије и веома нам је драго што данас на једном месту имамо прилику да упознамо нове добављаче. Заинтересовани смо за цео спектар воћа и поврћа, пратећи сезоналност и периоде када су производи одавде конкурентни и потребни на нашим тржиштима. Ми као групација покривамо већину земаља Централне Европе, Балтичких земаља и дела Балкана – изјавио је Гордан Толевски, представник Еурогроуп Италиа.
Извор: https://biznis.telegraf.rs/agro-biz/3771720-odrzan-fruitnet-forum-u-privrednoj-komori-srbije