После једног века на краљици пијаца на Зеленом венцу одржана XX свечана Скупштина Пословног удружења „Пијаца Србије“ и Београдски Ноћни Маркет
На пијаци „Зелени венац“, 27. априла, одржана је свечана Скупштина Пословног удружења „Пијаца Србије“, поводом јубилеја, обележавања стогодишњице организовања прве Скупштине пиљара Србије на Зеленом венцу, као и 15 година активног рада Удружења.
Свечаној седници присуствовали су Борко Милосављевић, помоћник градоначелника, Иван Сочо, директор ЈКП „Градске пијаце“, Саво Дувњак, извршни директор Пословног удружења и већина чланова овог удружења. На скупу је истакнуто да на 410 регистрованих пијаца у Србији, дневно своју робу пласира око 80.000 пољопривредних газдинстава и предузетника, као и да је укупна вредност промета пољопривредних производа на пијацама у претходној години била 35.586.000.000,00 динара, што је у текућим ценама за 3.6% више у односу на 2016. годину, док је тржишни удео пијаца у продаји и откупу пољопривредних производа на територији Србије у току 2017. године био 18.84%, што је за 1.7% више у односу на 2016. годину.
Водећи пројекат Пословног удружења „Пијаца Србије“ у 2018. години биће сертификација пољопривредних произвођача, који своје производе директно пласирају на пијацама. Сертификација има за циљ да допринесе истицању вредности домаће производње, нагласи квалитет домаћих производа, као и да се побољша и обогати понуда на пијацама.
Након доделе признања институцијама и партнерима, који су дали допринос успешном раду Удружења, промоцији пијаца и пијачне делатности у Србији, почео је 13. Београдски Ноћни Маркет, под слоганом „Живот је игра“. Посетиоци су имали прилике да се уз најквалитетније производе, забаве и друже, а да све протекне у слављеничком расположењу, побринули су се престижни градски ди-џејеви и Театар Мимарт, са ходачима на штулама, жонглерима и пантомимичарима.
Пијаца „Зелени венац“ изграђена је давне 1926. године и тада је била најсавременија пијаца на Балкану – у народу познатија као КРАЉИЦА ПИЈАЦА. Напори ЈКП „Градске пијаце“ да од пијаца направи атрактивна места куповине виде се и на наведеној пијаци, где ће нове мобилне тезге са сунцобранима, украсни боксови за цвеће и Фоод Цорнер допринети да пијаци врати епитет, који је имала када је била отворена, као и да у наредном периоду буде место великих окупљања и забаве.
ГРАДСКЕ ПИЈАЦЕ 2019. ГОДИНЕ ДОВОДЕ СВЕТ У БЕОГРАД
ЈКП „Градске пијаце“ добиле су престижно међународно признање на конференцији Светског удружења велетржница (Wорлд Унион оф Wхолесале Маркетс, WУWМ), која је ове године одржана у Барселони, те ће Београд по први пут у историји, 2019. године, бити домаћин овог значајног скупа.
Презентација ЈКП „Градске пијаце“, у којој су престављене реформе које су спроведене на пијацама, добри пословни резултати, као и значајни пројекти, не само за предузеће, него и за град Београд, изазвала је велико интересовање присутних, који долазе из привредно јаких земаља са пет континаната, међу којима су Шведска, Италија, Шпанија, Холандија, Француска, Пољска, Грчка, Кина, Америка, Аустралија, Индија, итд. Одржавање конференције WУWМ-а значајно ће допринети представљању Београда и Србије као места производње здраве и висококвалитетне хране, која ће постати препознатљива на светском тржишту, даљем развоју привреде, пољопривреде, туризма и осталих потенцијала и ресурса које нуди наша земља.
Светско удружење велетржница (WУWМ) је непрофитна организација, која има за циљ да промовише међународну размену информација о пијацама и велетржницама, као и да размењује искуства и знања, како би даље унапредила пијачну делатност.
НА ИЗГРАДЊИ НАЈМОДЕРНИЈЕ ПИЈАЦЕ НА БАЛКАНУ РАДИ СЕ „ПУНОМ ПАРОМ“ ПАЛИЛУЛСКА ПИЈАЦА УСКОРО ПОСТАЈЕ СИМБОЛ ПРЕСТОНИЦЕ
Добро је познато да у Градским пијаца нема стајања и одмора док се ради на изградњи најмодерније пијаце на Балкану, несвакидашњег изгледа инспирисаног локалним специјалитетом- Васином тортом.
Сам ископ и израда бетонске конструкције будуће пијаце, због специфичног положаја терена изводи се у две фазе. Успешно је завршена прва фаза у оквиру које је избетонирано око 6.450 м² армирано бетонских плоча и уграђено је 6.500 м3 бетона. Радови у оквиру друге фазе изводе се каскадно, на свим нивоима и на делу темеља и на плочама сутерена и приземља, као и на армирано бетонској плочи галерије која је највиша кота бетонске конструкције.
И док нови симбол Београда ниче у срцу града, менаџмент предузећа се побринуо да се испоштују стари обичаји и традиција, те је поводом изливања плоче на градилишту направљена мала закуска.
Палилулска пијаца је највећа инвестиција ЈКП „Градске пијаце“ и подразумева изградњу најмодерније пијаце на Балкану. Простираће се на 12.691 м² и имаће четири нивоа. Други ниво гараже или -2 етажа биће опремљена са 60 паркинг места, намењених искључино корисницима пијаце. Први ниво гараже или -1 етажа предвиђена је за логистику пијаце, снабдевање, утоварне рампе, магацине, простор за припрему производа и за одлагање отпада, као и паркинг места за закупце пословног простора. На платоу пијаце, функционално биће одвојене и јасно деференцијалне зоне продаје пољопривредних и непрехрамбених производа, конципиране као отворени простор са слободностојећим пијачним „модуларним боксовима“. На нивоу галерије налазиће се додатни продајни простор, намењен пре свега продаји српских сувенира, народне радиности, антиквитета, као и већи ресторан и кафе намењен дегустацији хране и пића, који нуди сам асортиман пијаце.
ЈКП „Градске пијаце“ део међународне кампање „Лове yоур лоцал маркет 2018“
ЈКП „Градске пијаце“ као чланица Светског удружења велетржница (Wорлд Унион оф Wхолесале Маркетс, WУWМ) учествује у међународној кампањи „Лове yоур лоцал маркет 2018“ (ЛYЛМ2018) која се ове године обележава под слоганом „Цлосе то yоур хеарт“, у периоду од 17. до 31. маја 2018. године.
Тим поводом, Иван Сочо, директор ЈКП „Градске пијаце“, заједно са представницима пијаца из још 17 земаља, потписао је Меморандум о разумевању за покретање овогодишње #ЛYЛМ2018 кампање, и уврстио београдске пијаце међу 4.000 пијаца широм Света које су део овог значајног покрета. Овај покрет залаже се за очување традиције и културе, неговања односа поверења између произвођача и купаца, за значај здраве и безбедне хране која се продаје на тржишту, као и за промовисање пијаца као важног туристичког симбола сваког града.
У оквиру овогодишње кампање, у Београду, 25. маја, на месту где се налазила прва пијаца у граду, у народу познатија као Велика пијаца, а данас Студенски трг, биће органозован популарни музичко-гастрономски фестивал „Београдски Ноћни Маркет“. Ова атрактивна манифестација препознатљива по доброј музици, атмосфери, дружењу и могућности да посетиоци купе различите производе дугогодишњих пољопривредних произвођача „шампиона пијаца“, дизајнера, уметника, биће још једна прилика за добру забаву и провод.