Стиже нови погон, ДИЈАМАНТ инвестира 32,6 милиона евра

Фото: ДИЈАМАНТ

Аутор: Gdjakovic
88 посета
Интервју: Филипос Нанопулос, директор маркетинга и развоја компаније „Дијамант”

Улагање у „Дијамант” биће највећа појединачна инвестиција „Фортенова групе”

Компанија „Дијамант” ове године обележава 85 година пословања. На путу од прве фабрике уља „Београд” у тадашњем Петровграду, било је много корака до данашње модерне компаније. На чему се заснива политика пословања?

Поносни смо на чињеницу да наша компанија обележава 85 година успешног пословања и да смо у част вишедеценијске традиције недавно организовали прославу у Новом Саду и том приликом окупили сараднике, запослене и потрошаче. Од 1938. године када је изграђена фабрика уља „Београд”, „Дијамант” се интензивно развијао како би данас био препознат као лидер у индустрији уља, маргарина и мајонеза. Остали смо доследни основним начелима на којима почива наша пословна стратегија, а то су квалитет, одговорност и континуитет у снабдевању. Посвећени смо праћењу трендова на тржиштима у складу са којима креирамо додатне вредности за потрошаче.

(Фото „Дијамант”)

Када се очекује почетак изградњe нове фабрике у Зрењанину и покретање новог погона за примарну прераду сунцокретовог зрна? Колика ће бити планирана улагања?

„Дијамант” послује у саставу „Фортенова групе”, чије чланице су водеће регионалне компаније у областима производње, дистрибуције и малопродаје. Пословни фокус групе је привредни потенцијал  региона и у плану је реализација више пројеката уз инвестиције у вредности од 130 милиона евра. Када је о „Дијаманту” реч, предстојећи инвестициони циклус у вредности од 32,6 милиона евра представља и највећу појединачну инвестицију „Фортенова групе”, намењену за погоне за примарну прераду сунцокретовог и сојиног зрна, пресовање и екстракцију сировог уља, утакање рафинисаног уља у боцу и котловског постројења на биомасу. Завршетак свих сегмената планиран је за прву половину наредне године, а сада нас очекује почетак изградње нове точионе за пуњење боца уља, која ће омогућити увећање капацитета и ефикаснију реализацију свакодневног рада.

Хоће ли бити прилике за отварање нових радних места?

Комплексан пројекат какав је изградња фабрике, прилика је за даљи развој компаније, пласирање производа на нова тржишта, али и за отварање нових радних места. С друге стране, модел запошљавања дефинисан је и уговором који је „Дијамант” потписао са Министарством привреде, а у циљу субвенционисања изградње фабрике, и по којем ће „Дијамант” у наредне две године ангажовати најмање 30 нових радника.

Каква је сарадња са примарним произвођачима у Србији од којих набављате сировину?

„Дијамант” има дугу традицију у кључним сегментима пословања – аграру, производњи и дистрибуцији. Набавка сировина је само први корак до финалног пласмана производа на тржиште и ми нашу сарадњу са произвођачима заснивамо на међусобном поверењу и поштовању принципа рада. Сировински сектор компаније на годишњем нивоу откупи око 160.000 тона сунцокрета, више од 20.000 тона соје и 30.000 тона пшенице. Део сировина обезбеђује се кроз пласирање ђубрива, семена и аванса, док се део откупљује током саме жетве, од више од 500 поузданих добављача.

Последњих неколико година дошло је великих промена на тржишту прехрамбене робе услед познатих околности. Какве су прилике у уљарској индустрији и каква су ваша очекивања за наредни период?

Светско тржиште сировог и рафинисаног уља сунцокрета, услед глобалне кризе, прво је дестабилизовано порастом тражње и цена, а потом повећањем понуде и драстичним снижавањем цене. Иако су предвиђања за даље прилике у овом тренутку незахвална, има назнака стабилизације, а нама је важно да је „Дијамант” и у новонасталим околностима успео да одржи производњу у пуном капацитету, остане стабилан партнер нашим партнерима и одговори на потребе потрошача на тржиштима где наступамо. Током 2022. године произвели смо више од 60 милиона литара уља, 15.000 тона маргарина, око 7.500 тона мајонеза и прелива и око 114.000 тона производа за потребе кондиторске, пекарске и индустрије сточне хране.

Као чланица „Фортенова групе” колико запошљавате радника у Србији и како оцењујете српско тржиште у односу на друга у региону? Има ли разлика у потрошачким навикама и како се томе прилагођавате?

„Дијамант” је сложени систем са више од 800 запослених који уз подршку развијене дистрибутивне мреже брину о пласману наших производа. Свако тржиште у регионалном окружењу посматрамо као јединствену целину, са свим специфичностима у навикама потрошача. Тржишта Хрватске и Словеније су приметно спремнија да прихвате новије трендове и производе на бази биљног порекла, попут наше линије „Планет оф плантс”, док је домаће тржиште наклоњеније препознатљивим производима из линије „Укуси традиције”.

Могу ли потрошачи у наредном периоду да очекују нове линије производа из „Дијаманта”?

Своје пословање заснивамо на систематичном улагању и унапређењу свих сегмената рада. У складу са тим, иновативну линију производа „Дијамант начин” пласирали смо 2020. године, наредне „Кикиндски млин” је званично постао један од брендова компаније, да би крај 2022. обележило покретање нове линије „Дијамант” мајонеза у редизајнираном паковању. Циљ нам је да увек пружимо висок квалитет и да останемо први избор како за потрошаче, тако и за све сараднике на тржишту.

Извор:

https://www.politika.rs/scc/clanak/555089/dijamant-kompanija

Фото: https://www.dijamant.rs/izgradena-nova-rafinerija/ 

Srodni tekstovi

Оставите коментар