Уједињени Арапски Емирати су велико, платежно јако тржиште, увозно оријентисано када је у питању прехрамбена индустрија, што представља велику могућност за наше компаније које могу да понуде читаву палету производа и овом тржишту, указао је Александар Богуновић, секретар Удружења за биљну производњу и прехрамбену индустрију Привредне коморе Србије, на сајму Gulfood у Дубаију на којем наступају компаније из Србије од 13. до 17. фебруара. Од воћа и поврћа, свежег и замрзнутог, преко кондиторске индустрије до прераде анималних производа, при чему испуњавање стандарда, као што је “халал”, није толико презахтевно, што потврђују наше компаније које већ послују на овом тржишту. Уједињени Арапски Емирати увозе више од 80 одсто прехрамбених производа и представљају спону са земљама читавог региона МЕАСА – Блиског истока Африке и јужне Азије, што отвара велике могућности српским произвођачима. Чињеница да поједине наше компаније већ годинама успешно послују на тржишту Емирата, потврђује да имамо капацитете да испунимо стандарде и будемо конкурентни на том тржишту, указао је Богуновић. Према његовим речима, Емирати су тржиште како за велике, тако и за наше мале компаније, о чему сведоче успешни извозни пласмани.

На сајму су своје производе представиле компаније Крњево, YUMIS Ниш, ZDRAVO ORGANIC Селенча, БМН МАЛИНАС Пожега, ITN GROUP Београд, БУДИМКА Пожега, DAMAR CONFIT, Београд, FRUCT COMPANY Удовице, МЛЕКАРА ШАБАЦ Шабац, TROPIC TRADE Београд, МЛЕКАРА УБ Уб, а представљени су и производи MIRAX AGRARA.
Национални павиљон Србије красе производи од српских тартуфа, малина, мед, џемови, а представљени су и најбољи српски млечни производи, смрзнута и димљена риба и морски плодови, ајвари, супа, зачини, чајеви, воћни сокови и кашасти воћни нектари, квалитетни воћни џемови и мармеладе.
Данијел Трифуновић из београдске фирме Дамар тартуфи, која прави своје производе од тартуфа из целе Србије, каже да његова фирма други пут наступа на том сајму, с обзиром да су пре три године склопили веома добар уговор и да се сада надају да ће упознати још клијената са Блиског истока. „Тартуфи се у арапском свету више користе него у Србији, доста су тражени овде и изузетно је јака конкуренција, тако да су потребни добар квалитет и цена, као и добро паковање како би се победила конкуренција“, рекао је Трифуновић.
Комерцијални директор фирме Здраво органик из Селенче Зденко Колар каже, такође, да наступају у Дубаију други пут. Додаје да су имали већ успешне састанке на Gulfood сајму, који се одржава од 13. до 17. фебруара, и да очекују склапање доброг посла и да ће већ ове године почети да извозе своје призводе у Емирате.

Милица Белић из ИТН групе из Београда која има фабрику у Косјерићу каже да смрзнуто воће, малине, купине и слично извозе на сва тржишта, од САД, Европе, Русије, као и у земље Залива и Израел. „Овај сајам нам је веома важан и присутни смо последњих пет година, и до сада смо остварили значајне контакте и уговоре“. Каже да се малина продаје одлично на арапском и руском тржишту и да су нам Пољаци највећа конкуренција, али да су наше малине једне од најбољих у свету. Менаџерка међународне продаје у компанији Будимка из Пожеге Јелена Калинић је рекла да још нису почели да извозе на арапском тржиште већ да углавном извозе у европске земље и нешто мало у Индију, али да им је веома важно да наступе и у Емиратима. „Има производа интересантних за Емирате, наша предност је што ми имамо воће које они немају. Тако немају дивљу боровницу, дивљу купину, малину… то је код њих све егзотично, и јако су заинтересовани за цео асортиман. Такође за џемове са великим процентом воћа, слатка и ниско калоричне џемове. Рачунамо да би то био пун погодак и оптимисти смо да ће бити склопљен уговор“, рекла је она.
Извор: https://pks.rs/vesti/arapi-zainteresovani-za-srpske-tartufemalineorgansku-hranu-5787






