У Келну је почео највећи светски сајам прехрамбене индустрије „ANUGA 2025“, на којем се Србија представља са рекордним бројем од чак 42 компаније, изложеним на два национална штанда, у халама намењеним готовим и смрзнутим производима. Ово је највећи и најзначајнији наступ наше привреде у историји овог реномираног догађаја и још једна потврда да домаћа индустрија хране све снажније излази на светску сцену.
Наступ српске привреде на овој престижној светској смотри традиционално организују Привредна комора Србије и Развојна агенција Србије, које годинама уназад подржавају интернационализацију домаћих компанија и помажу њихов излазак на захтевна и високо конкурентна светска тржишта. Њихова заједничка мисија је да кроз професионалну организацију наступа обезбеде што већу видљивост српских брендова, али и конкретне пословне резултате – нове уговоре, извозне послове и партнерства.
На националном штанду у хали готових производа, од 4. до 8. октобра, представљају се 24 српске компаније: АГРАНЕЛА из Ваљева, BENLIAN FOODS из Ниша, БУДИМКА из Пожеге, CMANA из Крњева, CANDY RUSH из Београда, CALIBRO из Тополе, ЕС КОМЕРЦ из Пријепоља, ФИДЕЛИНКА СКРОБ из Суботице, ФРУТОРГА из Прокупља, INTERFOOD 60 из Чачка, МЕДОМИКС из Петроварадина, MIN COMMERCE из Београда, MITSIDES POINT из Сремске Митровице, MIX TRADE из Кулпина, МОРАВКА ПРО из Лесковца, МТМ СИРЕЛА из Прељине, МИНЕЛА из Баточине, НС БОМИ из Обреновца, ПИП НОВИ САД, SWEET FIT, ТАРТУФИ СР и TISACOOP, као и YUMIS из Ниша и ZDRAVO ORGANIC из Селенче.
Ове компаније представљају богат асортиман производа који обухватају мед и дијететске производе на бази меда, природне сокове од воћа и поврћа, џемове, укључујући и органске, без додатог шећера, затим органске тестенине, пастеризовани кисели програм, ајвар, сушено воће и печурке, концентрате и пирее, кондиторске производе, штрудле са воћним пуњењем, чајно пециво, чоколадирано воће, овсене каше, чоколаде, кремове од лешника и пистаћија, воћне дезерте и сокиће за децу, протеинске каше и намазе, као и производе од тартуфа.
У хали замрзнуте хране Србију представља 18 компанија: АГРОПАРТНЕР из Лучана, ЦОЈА ПРОМЕТ из Житковца, ДОН ДОН из Београда, ИТН ГРУП из Земуна, MASTER FRUIT из Београда, ФРИГЛО из Сутјеске, ФРИГО-ПАУН из Пожеге, FRUCOM FOOD из Ариља, HOMEMADE COMPANY из Београда, INNOVEAT из Новог Сада, ХЛАДЊАЧА ПАНТЕЛИЋ из Краљева, ЛАКИ из Ариља, SWEET HOUSE EXCLUSIVE из Сопота, ДБА ПРОМЕТ из Ариља, МАМБИКОМ АГРАР из Београда, СТАМЕВСКИ из Старе Пазове, ЈУГОТРЕЈД из Ариља и SICOBERRY из Краљева. Њихов асортиман обухвата смрзнуто воће и поврће, воћне каше и пирее, топинге, али и смрзнуте торте и колаче.
Циљ наступа српских компанија је промоција и даље јачање извоза прехрамбене индустрије Србије на тржишту Немачке, као и Европске уније у целини, имајући у виду значај који ANUGA има као водећа сајамска манифестација у свету. Истовремено, ово је прилика за домаће компаније да се упознају са најновијим трендовима, технологијама и навикама потрошача, као и да успоставе контакт са новим купцима, добављачима и партнерима. Током пет дана трајања сајма, српске компаније имају прилику да остваре велики број састанака са потенцијалним купцима, дистрибутерима и представницима великих трговинских ланаца, што додатно позиционира Србију као озбиљног и поузданог партнера на глобалном тржишту хране. Очекује се велики број нових пословних контаката, прелиминарних договора и конкретних иницијатива за извозне аранжмане.
Сајам се одржава у комплексу Koelnmesse GmbH, на површини већој од 284.000 квадратних метара, и представља централни догађај за све актере глобалне прехрамбене индустрије. Организује се традиционално сваке друге године и обухвата десет тематских целина – од готових производа, млека и млечних производа, смрзнуте хране, меса и месних прерађевина, до органских производа, алкохолних и безалкохолних пића, пекарских производа, топлих напитака и алтернативне хране.
Посебну пажњу ове године привлачи изложба „Anuga Taste Innovation Show“, која приказује најиновативније производе у прехрамбеној индустрији, са акцентом на одрживост, нутритивну вредност и креативност у развоју нових формулација. Међу водећим трендовима издвајају се производи са смањеним уделом шећера, избегавање вештачких састојака, увођење алтернативних протеина из алги, инсеката и гљива, као и све већи интерес за супер храну, безглутенске производе и повратак древним житарицама.
И ове године посебан фокус је стављен на производе који имају Кошер и Халал сертификате. Потражња за овим производима расте у свим деловима света, укључујући и Европу, где се посебно издвајају земље западног и источног тржишта. Компаније које поседују ове сертификате имају предност у позиционирању својих производа и лакши приступ различитим потрошачким групама. Током сајма биће одржана и прва специјализована Халал конференција, која ће окупити експерте и произвођаче из различитих земаља ради размене искустава и промоције стандарда у овој области.
Званична партнерска земља сајма „ANUGA 2025“ је Република Кореја, чиме се симболично истиче растући глобални утицај корејске кухиње и такозваног „К-Фуд“ концепта, који је у последњих неколико година постао изузетно популаран захваљујући снажној културној експанзији К-поп сцене и медијске индустрије.
Овогодишњи наступ Србије на ANUGA 2025 показује снагу и зрелост домаће прехрамбене индустрије, али и одлучност да се домаћи брендови све више позиционирају као препознатљиви играчи у свету квалитетне и иновативне хране.
Фото: Јованка Ћалина / Промо материјал сајма ANUGA 2025





