БЕОГРАД, 23. фебруара (Тањуг)-Прве анализе учешћа наших компанија на недавно одржаном Међународном сајму хране Галфуд (Gulfood) у Дубаију, показују да су фирме из Србије договориле нове извозне послове који премашују три милиона евра.
За већину наших произвођача на сајму у Дубаију су отворене нове пословне прилике и аранжмани са Уједињеним Арапским Емиратима, другим тржиштима попут Саудијске Арабије, Јордана, Катра, Индије, Израела, Кувајта, Ирана, али и Канаде, Аустралије и Јапана. Велико интересовање владало је за свеже јабуке, смрзнуто воће и поврће, сирне намазе и фета сир, мед, за нискокалоричне и екстра џемове, воћне сокове, производе од тартуфа, ајвар, рибу и морске плодове, супе, кокице“, каже Зорана Делић из Центра за организацију сајмова Привредне коморе Србије (ПКС).
Подсећа да је на Галфуду, у организацији ПКС и Развојне агенције Србије, учествовало 15 наших компанија прехрамбене индустрије чији су представници имали преко 700 билатералних разговора са потенцијалним партнерима, представљајући своје производне и извозне потенцијале. Како истиче, обновили су постојеће и договорили нове послове са многобројним купцима, увозницима, дистрибутерима и водећим малопродајним ланцима Средњег истока.

На једној од водећих међународних изложби прехрамбених производа у свету од 13. до 17. фебруара окупило се више од 4.000 компанија из 120 земаља међу којима су глобални произвођачи хране, дистрибутери и трговински ланци, као и водећи експерти на пољу прехрамбене индустрије и најбољи светски кувари.
Српску привреду на Галфуду су представљали: „Мaster fruits“ Београд, „ПИК Бечеј“, „Tisacoop“ Кањижа, „Цмана“ Крњево, YUMIS Ниш, „Здраво органик“ Селенча, BMN MALINAS Пожега, ITN GROUP Београд, „Будимка“ Пожега, „Damar confit“ Београд, „Fruct company“ Удовице, „Млекара Шабац“, „Tropic trade“ Београд, „Млекара УБ“, „Mirax agrar“ Београд. Привредници не крију задовољство оствареним контактима.

„Наступ на сајму Галфуд за нашу компанију био је прилика да представимо понуду смрзнутог воћа. Остварили смо низ контаката са иностраним партнерима из различитих земаља, а већ смо добили неколико упита за сарадњу из Индије, Дубаија и Абу Дабија. Потенцијални купци су највише заинтересовани за јабуке“, каже Мирољуб Јовановић, директор „Fruct company“. Истиче да је ова компанија до сада била присутна углавном на тржишту Русије и региона, али да након остварених контаката и успостављене сарадње очекују да ће у наредном периоду најмање петину производње извозити на нова тржишта.
Из „Млекаре Уб“ поручују да је посета сајму била идеална прилика да осете захтеве купаца на овом тржишту и представе производе на Блсиком истоку. Ружица Близањац, генерална директорка компаније, каже да је задовољна контактима на сајму. „Први пут смо учествовали на Галфуду и изузетно смо задовољни састанцима и разговорима са будућим партнерима у овом региону. Највеће интересовање је за нашим сирним намазима и фета сиром. Реакције посетилаца који су пробали наше производе су заиста позитивне, а квалитет и цена су веома конкурентни, што нам је важно“, каже Близањац и истиче да очекују реализацију сарадње са компанијама из Емирата, Ирака и Ирана.
Извор: ТАНЈУГ