У ери глобалне доступности производа, државе се на различите начине довијају да посебно обележе робу са домаћег тржишта. То је нарачито изражено у сектору хране.С тим у вези, месо и производи од меса из Србије ће бити јасно обележени од 1. априла у продајним објектима.
„На тај начин ће купци имати информацију да купују домаћи производ а очекује се и повећање потрошње српског производа. Такође ће касније и фармери моћи да осете предности примене тог Правилника о декларисању, означавању и рекламирању хране“ рекао је Ненадом Будимовићем, секретар Удружења за сточарство и прераду сточарских прозвода Привредне коморе Србије.

Да би производ добио ознаку да потиче из Србије, мора задовољити одређене услове тј. да је произведено и узгајано у Србији. Кад је реч о месним прерађевинама, оне морају садржавати више од 50 одсто домаће сировине.
Контолу ће вршити надлежне инспекцијске службе Министратства пољопривреде, шумарства и водопривреде.
У сврху добре информисаности, за следећу недељу је планиран семинар за све заинтересоване стране.
У Удружењу верују да ће произвођачи и прерађивачи бити задовољни овом мером јер су они, између осталог, и били иницијатори ове идеје а за трговце ће ово значити мало више посла.
За нашег потрошача цена је пресудна али полако ипак преовладава идеја да вреди да се купује квалитетан, домаћи производ закључио је Будимовић.
Извор: https://rtv.rs/sr_ci/ekonomija/benefiti-obelezavanja-domace-hrane-(audio)_1323579.html