Београд, 6. јун 2022 – Компанија Nestlé укључила је добављаче из Србије у свој глобални пројекат
регенеративне пољопривреде, који за циљ има очување и обнављање пољопривредног земљишта и његовог екосистема.Почетном инвестицијом вредном 140.000 швајцарских франака уложених ове и прошле године у процесе производње највећих локалних добављача компаније, Telek Паприке и Geneze,Nestlé улаже у одрживе начине производње поврћа за један од својих најпопуларнијих производа –Зачин Ц.
Србија је прва земља у региону у којој је компанија Nestlé почела да примењује принципе регенеративне пољопривреде. Пројектом ће до краја ове године бити обухваћено више од 400 тона локално узгајаног поврћа.У наредном периоду, Nestlé ће својим добављачима помоћи да, применом нових технологија и начина обраде,повећају приносе и квалитет поврћа, заштите земљиште и оптимизацијом операција смање трошкове.
– Nestlé наставља да унапређује своје локално пословање у складу са глобалним циљевима компаније.Снажном подршком локалним добављачима сировина у преласку на регенеративну пољопривреду дајемо допринос очувању животне средине у Србији и подржавамо домаћу економију, настављајући да унапређујемо омиљени српски бренд Ц. Циљ је да 20 одсто кључних састојака свих Nestlé производа буде произведено уз имплементацију принципа регенеративне пољопривреде до 2025. године на глобалном нивоу, а 50 одсто састојака (14 милиона тона) до 2030. године- истакла је Марјана Давидовић, генерална директорка компаније Nestlé за Адријатик јужни регион, приликом окупљања новинара у Кањижи поводом представљања пројекта, ком су присуствовали представници компанија Nestlé, Telek Паприка и Genezа.
Илустрација: Србија је прва земља у региону у којој почињу да се примењују принципи регенеративне пољопривреде
Највећи светски произвођач хране и пића већ подржава 500.000 пољопривредника широм света у
имплементацији регенеративне пољопривреде, са планом да у пројекат на глобалу уложи 1,2 милијарде швајцарских франака до 2025. и циљем да до 2050. године достигне нулти утицај на животну средину.
Реч је о примени пракси којима се повећавају влажност земљишта и његов капацитет да задржава угљеник,што доноси већу плодност земљишта,бољу отпорност усева и већу биолошку разноврсност. Екосистем око зоне производње је здравији, а уместо вештачких, користе се органска ђубрива.
-Регенеративна пољопривреда је једна од новијих пракси која се примењује код нас, а управо такве
одрживе праксе су императив данашњице и сви велики произвођачи хране би требало да их примењују.Подаци говоре да су емисије гасова које доприносе климатским променама велике, а у њима пољопривреда тренутно учествује са чак 25 одсто. Применом регенеративне пољопривреде и пошумљавањем, ове бројке се могу знатно смањити. Концепт истовремено доноси позитивне економске ефекте, отпорност на климатску нестабилност и просперитет пољопривредних произвођача- рекао је Горан Ерор, пољопривредни новинар и добитник престижне награде Златно перо привреде за значајна привредна остварења у 2021. години.
Илустрација: Одржива пољопривреда је императив у време великих климатских промена
У овај пројекат компаније Nestlé Србија укључено је 100% сировог поврћа за производњу Зачина Ц, са изузетком шаргарепе – 90%. Тако ће унапређен производ, који се на годишњем нивоу у Србији користи у чак 1.200.000.000 оброка, садржати крупније комаде поврћа, без конзерванса и вештачких боја.
-Јако смо поносни на сарадњу са нашим добављачима јер управо они чине наш Зачин Ц омиљеним
домаћим производом. Тај епитет потврђује и чињеница да српски потрошачи већ 12 година бирају Зачин Ц за омиљени додатак јелу у акцији „Миљеник потрошача“.Поносни смо и на то што унапређењем нашег портфолија и пружањем подршке локалној производњи обликујемо одрживу прехрамбену индустрију-навела је Рената Матусиновић,извршна директорка категорије хране компаније Nestlé за тржиште југоисточне Европе.
Нели Ангелова, директорка комуникација компаније Nestlé за тржиште југоисточне Европе додала је да Nestlé верује у две основне вредности у пословању – друштвену одговорност и развијање бренда са сврхом, те да је жеља компаније да пружи знање и алат својим партнерима и добављачима за максимизирање потенцијала њиховог рада.
Швајцарски концерн је у Србији присутан већ 17 година и познат је као иноватор и лидер на пољу одрживости. Фабрика у Сурчину је прва у Србији постигла амбициозни Zero Waste to Landfill циљ, што значи да ни грам отпада не завршава на локалним депонијама. Захваљујући најмодернијем систему за прераду воде,вредном 1,2 милиона евра, индустријска вода не спада у отпадне јер се чиста враћа у природу. Постојећа фабрику у Сурчину користи 100% зелену енергију из хидроелектрана, а исту праксу ће следити и нова фабрика, тренутно у изградњи, која ће производити јела на биљној бази.
Извор: Агробизнис магазин
ФОТО: Pixabay